مطیع مدیرکل ثبت احوال گلستان در آئین معارفه مدیرثبت احوال شهرستان کردکوی خبر داد:کسب رتبه نخست میزان کاهش طلاق شهرستان کردکوی دراستان

البرز گلستان مطیع مدیرکل ثبت احوال استان در آئین معارفه مدیر جدید ثبت احوال کردکوی ، با اشاره به نقش ثبت دقیق آمار در برنامه ریزی ها و امور زیر بنایی کشور و فراهم کردن بسترهای رشد و توسعه کشور گفت: ثبت آمار موالید ، ازدواج ، طلاق و متوفیات میتواند در سیاستگداری و اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای آینده استان و شهرستان بسیار موثر باشد.
وی اظهار داشت ؛کردکوی با ثبت تعداد ۹۹ طلاق در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ ( که ۱۳۷ مورد بوده است ، ) ۲۷% کاهش را نشان می دهد که از نظر میزان کاهش رتبه نخست را در استان بدست اورده است.
وی تصریح کرد؛ عمده آمار های ثبت شده طلاق در سطح شهرستان مربوط به زوجهای سایر شهرستانهای همجوار کردکوی است که در دفاتر ثبت طلاق کرکوی اقدام به ثبت طلاق میکنند ، بطوریکه در امار ثبت شده طلاق در سال جاری در تیر ماه ۴۸% و در مرداد ماه ۵۲% در کردکوی مربوط به زوجهای سایر شهرستانها بوده است.
وی میزان ازدواج ثبت شده در پنج ماهه ی نخست سال جاری در کردکوی را نیز ۲۳۳ مورد عنوان کرد که نسبت به همین مدت در سال گذشته( ۲۲۴ مورد) چهار درصد افزایش را نشان می دهد.
در ادامه جلسه قدمنان فرماندار کردکوی نیز با اشاره به اهمیت ثبت آمار حیاتی در برنامه ریزی های شهرستان گفت: بر اساس این آمار ها میتوان برنامه ریزی های مناسبی برای پیشبرد امور و مدیریت شهرستان در کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت نمود. از جمله مدیریت شهرستان را در برسی مسائل و آسیب های اجتماعی و اتخاذ تصمیمات صحیح یاری می رساند.
در پایان این آیین، ضمن تقدیر از زحمات و تلاشهای آقای گلی جه که بعد از سی سال به افتخار بازنشستگی نائل شد ، آقای لشکری به عنوان سرپرست جدید ثبت احوال شهرستان کردکوی معرفی شد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

دیدگاه