- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دشتیان دبیرستادمبارزه باقاچاق کالا وارزگلستان خبرداد: کشف وضبط ۱۹ میلیاردتومان کالای قاچاق طی ۵ ماه اول سال جاری در استان

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان اعلام کرد:

طی ۵ ماه اول سال جاری ۱۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

البرز گلستان ابراهیم دشتیان که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کلاله سخن می گفت؛ افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.

دشتیان اعلام کرد: عمده این کالاها لوازم خانگی ، اقلام خوراکی ، لوازم بهداشتی آرایشی ، چوب ، سوخت ، مکمل های دارویی و… بوده است.

دشتیان در ادامه اظهار داشت: .ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان درخواست ایجاد پایگاه های ایست و بازرسی ذر غرب استان را با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ایجاد محدودیت فعالیت قاچاقچیان کرده است؛ که امیدواریم انجام گیرد.

وی گفت: ۸ سامانه اصلی و ۳۹ سامانه فرعی در استان با ۸۵ درصد پیشرفت باعث کاهش قاچاق کالا شده است

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز در جمع اعضای این ستاد در کلاله اعلام کرد: در استان حدود سه میلیون و صد هزار دام سبک و سنگین وجود دارد؛ که برای جلوگیری از قاچاق دام طرح پلاک کوبی دام در استان انجام گرفته است؛ که تأثیر زیادی در جلوگیری از خزوج دام از استان و قاچاق آن داشته است.

وی گفت: در همین راستا حدود ۴۰ درصد دام های استان پلاک گذاری شده و این کار همچنان ادامه دارد.

دشتیان به قاچاق چوب هم پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته ۴۵۲ پرونده قاچاق چوب تشکیل شد و امسال نیز طی ۵٫ماه ۲۶۶ پرونده برای قاچاق چوب شکل گرفته است.

محمد ابراهیمی فرماندار کلاله نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به قطب کشاورزی بودن کلاله موضوع سوخت کشاورزان را باید هوشمندانه ساماندهی کنیم؛ تا کشاورزان هنگام جابه جایی سوخت و کود و …دچار مشکل نشوند.

فرماندار کلاله در ادامه از تشکیل ده پرونده قاچاق کالا در شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس اعلام تعزیرات حکومتی ، احکام ۷ پرونده قاچاق صادر و ۳ پرونده دیگر؛ نیز در حال برررسی است.

ابراهیمی در ادامه اعلام کرد: مسئولین ذیربط در نحوه توزیع گاز مایع نظارت بیشتری داشته باشند.

حسن زاده رئیس.صنعت معدن تجارت در این جلسه خواستار شکل گیری پلیس اقتصادی شد.

علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی ، ماسوریان رئیس شرکت نفت ، روان رئیس تعزیرات ، دبوری رئیس راهداری و…هریک به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

0 [1]
0 [1]