محمد صلاح بازیکن مسلمانی که جهان غرب را به سجده انداخت تا هواداران تیم فوتبال لیورپول برای اسلام آواز بخوانند

البرز گلستان محمد صلاح متولد ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲ بازیکن فوتبال تیم ملی مصر و باشگاه لیورپول می باشد. وی در پست های هافبک هجومی و حمله و وینگر راست بازی می کند و سابقه عضویت در تیم های المقاولون العرب، بازل،چلسی، فیورنتینا، رم و لیورپول را دارد. صلاح سابقه ۵۶ بازی و ۳۲ گل ملی در کارنامه دارد.

محمد صلاح قبل از ورود به میدان مسابقه

محمد صلاح قبل از ورود به میدان مسابقه کارهای ساده ای انجام میده که سالهاست اون ها رو ترک نکرده و این عادت های خوب خودشو همواره حفظ کرده که مورد توجه شدید هوادارن انگلیسی لیورپول قرار گرفته . سعید الشیشیلی مربی پیشین صلاح در تیم المقاولون العرب در مورد او میگه :صلاح قبل از هر مسابقه ای وضو میگیره و بعدش دو رکعت نماز میخونه و پیش از ورود به زمین سورهایی نظیر حمد ، توحید ، آیه الکرسی و دو سوره از آیه الکرسی رو همیشه به زبون داره . صلاح همیشه قرآن رو تو کیفش داره و هیچ وقت ازش جدا نمیشه و هر روز بخشی از اون رو میخونه و وقتی قرآن را ختم کرد دوباره از اول شروع میکنه . الشیشیلی در مورد سجده صلاح بعد از به ثمر رسوندن گل میگه :او از نوجوونی این کارو انجام میداد . نمازهاشو به موقعه میخوند و پیش و قبل از هر مسابقه ای دو رکعت نماز میخوند.

مربی سابق محمد صلاح در مورد کارهایی خیره او میگه که صلاح کارهای خیریه زیادی انجام میده که مایل نیست کسی چیزی ازش بفهمه.و این یکی از رازهای عشق مردم به محمد صلاح است.محمد صلاح بعد از هر بار گل زدن در میان هزاران دوربین و میلیونها نفر در سراسر دنیا سجده میکنه . در سفرها قرآن میخونه و اخلاق مثال زدنی داره که بر محبوبیتش بسیار افزوده .فاتحه یاکینگ مربی او در تیم بازل میگه :صلاح بسیار خاکی و متواضع ، اون بیرون زمین آدم با اخلاقیه و در زمین هم بازی رو رهبری میکنه و در ضمن با هوش و خشن ( البته در معنای خوب اون ).

تحصیلات محمد صلاح بازیکن مسلمان مصر

محمد صلاح نه در رشته های علوم دینی تحصیل کرده و نه در سازمان و تشکیلاتی برای تبلیغ اسلام داره و نه بودجه کلانی از جایی برای اینکار گرفته و نه درباره اسلام سخنرانی کرده ، ولی بدون کوچکترین تبلیغ مستقیمی امروز به بهترین مبلغ اسلام در اروپا و جهان تبدیل شده و کاری کرده که خطبه ها و نهادهای دینی بزرگ هم از انجام اون عاجزند. به گفته یک اندیشمند اسلامی ، آثار یک سجده محمد صلاح از هزار خطابه دینی بیشتر است و موفقیت ، درخشش و اخلاق صلاح چهره ی دیگه ای از اسلام و مسلمون ها در غرب به نمایش گذاشته .

در جایی که قرمز پوش های لیورپول آهنگ ها و سرودهای اسلامی را زمزمه میکنند.و مانند محمد صلاح که بعد از هر گلی به سجده می رود ، سجده میکنند. از اسلام تعریف و تمجید میکنند و در آهنگ های خودشان در حمایت از لیورپول میگن محمد صلاح به مسجد میره ، همون مکانی که من هم دوست دارم به اونجا برم.و او هدیه ایست که خداوند به انها داده و اون رو از رم به لیورپول آورد.

یک روزنامه فرانسوی در گزارشی به بررسی این پدیده پرداخته و می نویسه که محمد صلاح کاری کرده که هواداران لیورپول برای اسلام آواز بخونند . این روزنامه میگه که اقلیت مسلمون قابل توجهی در شهر لیورپول وجود نداره و بسیار شگفت انگیزه که برای اولین بار در این شهر  آهنگی در سطحی بسیار گسترده نواخته میشه که در اون شعارهایی اسلامی وجود دارد و قهرمانی های محمد صلاح باعث این کار شده .خیلی از هوادارن این تیم از تمامی حرکات و سکنات و شکل و پوشش و موی سر و نوع ریش اون تقلید میکنند و از دین او تمجید میکنند. و تصاویر او در هنگام نماز ، سجده و خواندن قرآن در هواپیما  دست به دست میشه و میلیونها بیننده داره.یکی از هوادان این تیم می نویسه اگر محمد صلاح به این شکل به گلزنی های خودش ادامه بده امسال مردم شهر لیورپول همگی روزه میگیرند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه