- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکترکمانگری مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان :سامانه خدمات خدمت تاییددارو ونسخه الکترونیکی به داروخانه‌ها ارائه شده /داروخانه‌ها دیگرنیازی به استفاده از پنل بیمه ندارند

مدیرکل بیمه سلامت استان.گلستان :نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه‌ها فعال شده است.
البرزگلستان/مدیرکل بیمه سلامت استان.گلستان از فعال شدن نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه‌های کشور خبر داد.
دکتر مهرداد کمانگری در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: همچنین پنل به همراه سرویس به داروخانه‌ها ارائه شده و داروخانه‌ها می‌توانند از سامانه‌های خود برای ارائه خدمات استفاده کنند.
وی ادامه داد: در گذشته برای تایید داروهای گران قیمت از سامانه تایید دارو استفاده می شد که در حال حاضر سرویس‌های آن در نسخه الکترونیکی هم وجود دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان.گلستان اظهار کرد: در نتیجه هم سرویس تایید دارو و هم نسخه الکترونیکی به داروخانه‌ها ارائه شده و نیازی به استفاده داروخانه‌ها از پنل بیمه استفاده وجود ندارد و به راحتی می توانند با سامانه‌های خود خدمات ارائه خدمت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان .گلستان در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت اشاره کرد در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده است که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.
مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه می باشد مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است وی ادامه داد : بیمه سلامت مطالبات پزشکان خانواده در دو استان فارس و مازندران را تسویه کرده است.
اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه هامی باشد و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
دکتر مهرداد کمانگری بیان کرد: بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون می بایست چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شده اما تنها حدود۲۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
او گفت: هزینه بستری ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.
کمانگری افزود: در حال حاضر صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیراز دولتی دانشگاهی مطالبات دارو خانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز لغایت پایان خردادماه ماه تسویه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه ۱۱ هزار مطب در حال حاضر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند، گفت: این اقدام در ترکیه و فنلاند ۱۵ سال طول کشید ولی ما با تمام توان خود سعی داریم که هر چه سریع‌تر آن را به نتیجه برسانیم.
دکتر مهرداد کمانگری در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در سال ۹۶ از سوی وزارت ارتباطات نمره ۵ را در زمینه سازمان الکترونیک کسب کرده بود، افزود: با اقدامات جدی انجام شده در سال ۹۷، نمره سازمان به ۷۰ ارتقاء پیدا کرد که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: راه‌اندازی پایگاه اطلاعات بیمه‌شدگان کشور از سال ۸۳ بر زمین مانده بود که با وجود تمام مشکلات این موضوع محقق شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان.گلستان افزود: باید توجه داشت که در شرایط سخت اقتصادی نمی‌توان هر عمل جراحی را انجام داد. در صورتی که این اقدامات سریع‌تر و در دوران طرح تحول سلامت انجام می‌شد، گام‌های بزرگ‌تری برداشته می‌شد.
وی گفت: مسلما تغییر رفتار مقاومت‌هایی به همراه خواهد داشت که در این زمینه باید با شرکای کاری صحبت و مشورت کنیم تا در نهایت روش مناسبی انتخاب شود.
مهرداد کمانگری بیان کرد: سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان‌های دولتی به طور کامل اجرا شده و در بیمارستان‌های خصوصی به صورت پایلوت در حال انجام است به نحوی که در تولید زیرساخت‌ها اقدامات بزرگی انجام شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان.گلستان ادامه داد: باید به سمت اوپراتوری پیش رویم تا کار با سرعت پیش رود و ظرفیت‌های جدید ایجاد شود.

0 [1]
0 [1]