- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

افتتاح طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت برای اولین باردرکشورودراستان گلستان

البرز گلستان برای اولین بار در کشور و به صورت ویبنار؛ طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت در استان گلستان افتتاح شد
طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت در استان گلستان، به صورت ویبنار با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان، دکترعبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، دکتر مهرداد کمانگری مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان، مهندس توماج فرماندار آق قلا و جمعی از مدیران مربوطه، ۱۷ شهریور در استان گلستان، افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در این ویبنار گفت: از سال ۱۳۹۵ ، سامانه ناب در استان گلستان با همکاری و همفکری دستگاه های مرتبط با نظام سلامت، شکل گرفت.

دکترعبدالرضا فاضل افزود: از سال ۱۳۹۶، نظام الکترونیک در استان گلستان شروع شد به گونه ای که هم اکنون رسیدگی به اسناد بیمارستانی، ۱۰۰ درصد به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح مشوق های بیمه ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت های ارتقا سلامت با همکاری سازمان بیمه سلامت استان گلستان به بحث خودمراقبتی در حوزه سلامت می پردازد.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف خودمراقبتی به عنوان به صرفه ترین پوشش همگانی سلامت برای گروه های سنی ۳۰ تا ۶۰ سال که دارای بیماری فشارخون بالا، قندخون و بیماری های قلبی- عروقی دارند، اجرا می شود.
وی اظهار کرد: مطمئنا با اجرای این طرح شاهد کاهش درصد مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیردار خواهیم بود.
شایان ذکر است: این طرح به صورت پایلوت در روستای کُر شهرستان آق قلا، شروع شده است.

0 [1]
0 [1]