مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان :شعارمادرکانون پرورش فکری کودکان ونوجونان این می باشد که همه کودکان گلستانی حق دارند از امکانات و توانایی و ظرفیت کانون استفاده کنند

به گزار ش پایگاه خبری البرز گلستان سیفی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان طی مصاحبه اختصاصی با مدیر مسئول این پایگاه  ضمن بیان اهداف و برنامه های این کانون در سطح استان گلستان گزارشی از عملکرد این این کانون رااعلام نمود.

وی ابتدا هدف از تاسیس کانونها ی پرورش فکری کودکان و نوجوانان  اظهار داشت : هدف از تاسیس کانونها ایجاد امکانات لازم برای پرورش وذوق و استعداد واندیشه بچه ها بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی و شناسایی استعدادها و هدایت آنان در سطح استان اعلام نمود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ضمن بیان این نکته که کانون در حوزه کودک و نوجوان نقش  محوریت دارد.

سیفی سپس در باره  آموزش در کانونهای پرورش فکری بیان داشت  آموزشها بصورت غیر رسمی و اعضای آن بر اساس عنصر اختیار آموزش می بینند.

وی سپس ادامه داد:الان موقعیت در استان بهتر شده و تعامل با دستگاها مختلف از جمله آموزش و پرورش و گاز و آب شهری و پایانه ها و کانونهای مساجد خروجی خوبی داشته و الان کمتر دستگاهی می باشد که کانون را نشناسد .

وی ضمن بیان این نکته که اکثر مربیا ن عمدتا متخصص هستند که علاقمندی نیز به آن اضافه می گردد گفت : در بحث قصه گویی و نمایش و تئاتروکتابخانه و سائر رسته ها که ۴۲ نوع فعالیت  در رسته های فرهنگی و هنری و ادبی و علمی و اسلامی   درکانون انجام می شود  علاقمندی مربی به نوع فعالیتش بسیار مهم می باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ضمن بیان اینکه عمده فعالیتهای کانونها کتاب محور است هنر مربیان رایک کتاب خوب در اختیار بچه ها قرار دادن ودوم کتاب را خوب در اختیار بچه ها قرار می دهند دانست  و   و مربیان را کسانی دانست که اشراف کامل  دارد به کتاب و با نگاه مهرپانه به کودک و نوجوان که ارتباط برقرار می کنند .

عبدالرحیم سیفی سپس در باره کنترل فضای مجازی و استفاده از تلفن همراه جهت انجام کارهای فرهنگی گفت :: ما نمی توانیم از دست بچه ها تلفن های همراه را بگیریم بلکه بدنبال این هستیم که بچه ها را هدایت کنیم بنابر این ما به بچه ها آموزش می دهیم که از تلفن همراه حود گزارش تهیه و فیلم کوتاه برای ثبت ایام الله  در قالب برگزاری مسابقات  استفاده کنند

سیفی همچنین اظهار داشت ما مرکز مجازی فرهگی و هنری بنام مرغک ۵۵ را تهیه دیدم و و احد انیمیشن را فعال نمودیم و انتظار داریم صدا و سیما گزارش را پیگیری کند .

وی همچنین از اجرای طرح جلب مشارکت خانوادها در برنامه  قصه گوئی شبانه در استان و راه اندازی نمایش خانگی که موجب می گردد خانواده ها را سوق  بدهد همگام با بچه ها کتاب بخوانند و تبدیل به نمایش کنند و در قالب مسابقه خانوادگی نیز آنرا اجرا کنندو همچنن جشنواره کتابهای خانگی را راه اندازی کریدم و اگر خانواده ای کتابی در خانه دارد که قابل استفاده نیست در این جشنواره شرکت کند.

وی همچنین اعلام نمود که شعار ما در کانونهای پرورش فکری کودکان ونوجونان این می باشد که همه کودکان گلستانی حق دارند از امکانات و توانایی و ظرفیت کانونها استفاده کنند .

سیفی با اعلام اینکه امکان ساخت برای مراکز ثابت نداریم  و جمعا ۲۲مرکز ثابت و سیار در سطح استان داریم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در باره کیف های کتاب یا خورجین کتاب در حوزه کودکان و بزرگسالان بیان نمود:طرح جدید کانون کیف و کتاب یا خورجین کتاب در روستاهاست که کتاب در روستاها بصورت امانت داده می شود و بصورت چرخشی این خورجین کتاب مبادله می شود.

سیفی ضمن تشکراز همکاری خوب استاندار و مدیران استانداری برای تخصیص اعتبار به این کانون که ۹۳ درصد آن جذب و محقق شد بیان نمود: ما علاوه بر مبلغ میزان تخصیص یافته از سوی استانداری در بحث درآمد اختصاصی در قیاس با سال۹۲ به ۹۳تقریبا ۱۰۰درصد افزایش  داشته ایم .

وی همچنین بیان نمود: ما اعتقاد داریم به اگر می خواهیم به توانمندی فرهنگی برسیم باید به توانمندی اقتصادی برسیم .بنابرین ما بدنبال خیرین فرهنگ ساز می باشیم و همچنین نگاه ویژه ای نیز به بحث بازنشستگان عزیز خود داریم که با حضور در منازل ایشان و همچنین دعوت به جشن های مختلف و ارائه خدمات وتکریم کامل این بزرگان سعی در حفظ منزلت آنان داریم .

وی از برنامه های سال۹۴ کانون پرورش فکری گلستان نمایشنامه خوانی در بحث دفاع مقدس و لبخند ماندگار  و توجه دادن بجه ها به دهه  فجر وتصویر گران عاشورائی و جشنواره رضوی و معرفی فرهنگ رضوی و پارک دانش نام برد. ضمن اینکه اعلام نمود واگذاری فروش محصولات کانون به بخش خصوصی شامل فروش کتاب و لوازم تحریر و اسباب بازی و سرگرمی سازنده نیز انجام شده است.

سیفی  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در خاتمه ضمن تشکر از مسئولین استانی که توجه ویژه به بحث کودکان و نوجوانان رادارند اعلام نمود ما انتظار داریم  مسئولین باحضور پررنگ خود در  در برنامه های کودکان و نوجوانان  و توجه ویژه به آنان باعث ایجاد انگیزه شوند  و توجه  به این زیر ساخت ها  یعنی کشور را بیمه کردیم.

 

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹ ق.ظ

دیدگاه