سرهنگ دادگر فرمانده انتظامی گلستان :کانال ارتباطی پلیس با مردم مسیر متقن و اطمینان بخش آن خبرنگاران می باشند/سروسامان دادن به وضعیت موتور سواران چالش جدی پلیس استان

البرز گلستان سرهنگ سعیددادگر فرمانده انتظامی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: سروسامان دادن به به وضعیت موتور سواران در سطح استان چالش جدی برای پلیس گلستان

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه گفت:کانال ارتباطی پلیس با مردم مسیر متقن و اطمینان بخش آن خبرنگاران می باشد و اگر مجموعه پلیس و رسانه در کنار هم قرار بگیرد و به اطلاع رسانی سرعت ببخشند قطعا این مشکلات کمتر می شود .

وی تاکید کرد اعتبار وسرمایه اجتماعی پلیس را خبرنگاران  در جامعه می توانند افزایش دهند

سرهنگ سعیددادگر سپس متذکر شد: در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲ انواع سرقت ها بودیم که به موضوعات مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا بر می گردد و در روزهای اخیر میزان سرقت ها استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد از سرقت های استان گلستان کشف شده است و این مجموعه تلاش پلیس آگاهی استان گلستان است.

فرمانده انتظامی گلستان بابیان اینکه در چهار ماهه نخست سال ۲۲ درصد از سارقان دستگیر شده است، متذکر شد: همچنین در مدت چهار ماه نخست از مجموعه کل دستگیر شدگان ۱۳ درصد مربوط به مفاسد اجتماعی، ۱۴ درصد مربوط به معتادان و سه درصد مربوط به قاچاقچیان کالا و دو درصد مربوط به جرائم مالی دستگیر شدند.

سرهنگ دادگر خاطرنشان کرد: مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد مواد مخدر افزایش داشتیم و همچنین پنچ درصد از دستگیر شدگان را در مدت چهار ماه نخست سال را قاچاقچیان مواد مخدر تشکیل می دهند.

سعید دادگر خاطرنشان کرد: ۷۹  درصد از تمامی افرادی که دستگیر شدند بیکار بودند و ۲۱ درصد نیز شاغل بودند.

وی تاکید کرد: در حوزه پلیس آگاهی همکاران ما در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک هزار و ۴۵۳ پرونده قاچاق تشکیل شده است یک هزار و ۳۱۰ نفر متهم دستگیر شدند و ۱۴۷ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شده است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال  ۲۳ درصد میزان کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است و در تاریخ امروز نسبت به مدت مشابه ۳۸ درصد کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار تن و ۱۰۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کردیم و ۶ باند نیز در این مدت متلاشی شد و تمرکز ما به قاچاقچیان عمده است و همکاران ما در کار پیچیده اطلاعتی توانستند این باندها را متلاشی کنند و ۳۴ خودرو و هشت دستگاه خودروی سنگین توقیف شده است.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: در حوزه پلیس فتا و فضای مجازی فراز و نشیب در کشور داشتیم و در برداشت های غیرمجاز در چهار ماهه ۶۰ درصد کاهش داشتیم.

وی گفت: در کلاهبرداری رایانه ای موضوع مرتبط با بحث خریدها و تبادل کالا و پول اتفاق می افتد حدود ۹۵ درصد افزایش کلاهبرداری یارانه ای را شاهد هستیم و این می طلبد که اصحاب رسانه مردم را نسبت به این کلاهبرداری ها هوشیار کنند.

سرهنگ سعیددادگر افزود: پرونده های هتک حیثیت و جرائم علیه افراد و مزاحمت در چهار ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  افزایش داشته است و افزایش این پرونده یک بخش به خاطر کرونا و یک بخش نیز به دلیل مصاحبه های پلیس فتا و ترغیب مردم برای طرح شکایت و رسیدگی به جرائم فضای مجازی بود و سایر جرائم نیز ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در حوزه پلیس فتا در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۵٫۵ درصد شاهد افزایش پرونده ها هستیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه