- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان با مدیر کل صدا و سیمای گلستان/دکتر منتظر حجت : آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی کارآمد در جامعه است

صداو سیما و فنی و حرفه ای پیشگام در تحقق جهش تولید

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان با مدیر کل صدا و سیمای گلستان با هدف مشارکت و حمایت از تولیدات علمی در اشاعه فرهنگ کار آفرینی و مهارت آموزی خلاق برگزار شد.

البرز گلستان به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای گلستان، مدیر کل صدا و سیما ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر شکوفایی اقتصادی جامعه و نامگذاری شعار سال به نام جهش تولید افزود: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای از اصلی ترین پایه های جهش تولید داخلی و ارتقای شاخص های اقتصادی و فنی استان است.

دکتر منتظر حجت در ادامه اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی کارآمد در جامعه است که با ارائه مهارت‌های فنی در دانشگاه‌ها می‌تواند جوانان را برای ورود به دنیای کسب و کار مهیا ‌سازد.

وی بیان داشت: در شرایط فعلی و با توجه به نرخ پایین اشتغال در استان، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال، کاهش آمار بیکاری، کسب در آمد و در نتیجه  کاهش آسیب های اجتماعی در استان است.

مدیر کل صدا و سیما توجه به اشتغال و مهارت آموزی را از مهم ترین اولویت های رسانه استانی دانست و افزود: صدا و سیمای گلستان با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، در قالب ویژه برنامه های مختلف، به دنبال ترویج فرهنگ مهارت آموزی در استان و توانمند سازی علاقه مندان به آموزش مهارت های فنی وحرفه ای است.

دکتر منتظر حجت در پایان اظهار داشت: صداوسیمای گلستان آمادگی کامل برای معرفی بیش از پیش دانشگاه فنی و حرفه ای و فعالیتهای آن در قالب برنامه های مختلف دارد.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از مدیر کل صدا و سیما و اهتمام ویژه رسانه استانی به ترویج و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای گفت: ما در این نهاد دانشگاهی به دنبال این هستیم که بستر مناسبی از شغل و فرصت های این حوزه برای جوانان ایجاد کنیم .

محبوبه کشیری ضمن اشاره به برنامه های توسعه گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاهی است که توانسته است مجوز گسترش رشته های فنی حرفه ای را در راستای تکمیل مهارت های پیشرفته و تقاضای بازار کار داشته باشد و این مطلب نشانگر توجه خاص وزارت علوم تحقیقات و فناوری به آموزش های مهارتی است و در این راستا برای تحقق این امر به کمک رسانه ملی و صدا و سیمای استان نیاز مبرم داریم.

وی اظهار داشت: صدا و سیما نقش بزرگی در ارتقاء جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای به جامعه می تواند داشته باشد و ما این آمادگی را داریم که در زمینه های آموزشی و علمی با صدا و سیمای استان در زمینه تربیت و آموزش کاربردی نیروی جوان استان همکاری داشته باشیم.

0 [1]
0 [1]