بهرامی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خبر داد: تقویت هوشمندسازی پلیس در حوزه اجتماعی امری ضروری است

کدخبر:۴۲۸۵۸

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: تقویت هوشمندسازی پلیس در حوزه اجتماعی امری ضروری است.
البرز گلستان علی بهرامی” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان بزرگ و پر مسئولیت اجتماعی با استفاده از علوم جامعه شناسی، اجتماعی و تربیتی گام های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته که آثار و نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته است.
وی با اشاره به شرایط امروز کشور بیان داشت: مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، معضلات فرهنگی و تبلیغات هدفمند بیگانگان که کشورما و بویژه نسل های جوان و نوجوان جامعه را هدف قرار داده اند آثار نامطلوبی بر روی برخی خانواده ها گذاشته که برای رفع آن همه دستگاه های متولی باید با تمام وجود پای کار باشند.
این مقام انتظامی گفت: بر همین اساس و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ناجا درخصوص مقابله با اقدامات مخرب دشمنان و در تحقق پلیس تراز انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب برنامه های هدفمند و هوشمندانه ای را در دستور کار قرار داده و اجرا کرده که یکی از مهمترین آن ها تقویت حضور فعال کارشناسان مراکز مشاوره و مددکاری در هدایت و راهنمایی نسل جوان و نوجوان است.
وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس نقش به سزایی در جلب اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی وناجا را دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای حفظ ارزش های انقلاب و برقراری نظم و امنیت از تمام ظرفیت های خود استفاده می کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: فرآیند مشاوره و روان درمانی بیانگر این واقعیت است که تلاش علمی و حرفه ای برای بررسی و رفع مشکلات انسان در جریان بوده که این امر با توجه به مشکلات و پیچیدگی های زندگی امروزی نقش بسیار موثری در کمک به افراد برای شناخت خود و جامعه و سازگاری با محیط اطراف دارد.
بهرامی با تاکید بر لزوم عزم همگانی و بسیج همه سازمان ها و نهادهای متولی در راستای توجه به مقوله پیشگیری، تصریح کرد: فرهنگ سازی، ارتقاء سطح آگاهی شهروندان و پیشگیری از جرایم و آسیب ها در ماموریت های نیروی انتظامی نهادینه شده که معاونت اجتماعی در خط مقدم این حوزه قرار دارد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از معضلات ریشه در مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: هر چقدر برخورد با مشکلات و آسیب¬ های اجتماعی با رویکرد فرهنگی و علمی باشد به همان میزان بار انتظامی و قضائی پرونده ها کاهش خواهد یافت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی دانست و بیان داشت: راهکار مقابله با آسیب ¬های اجتماعی تقویت فعالیت¬ های فرهنگی واجتماعی در جامعه است و می¬ توان با آموزش خانواده ها و محور قرار دادن آنها در بحث ها و اقدامات آموزشی وهم افزایی سازمان های متولی به سمت کنترل وکاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت.
وی، ماموریت مهم مراکز مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی را جلب اعتماد مردم به پلیس، پیشگیری از آسیب ها و افزایش مهارت های زندگی دانست و تاکید کرد: تعهد، امانت داری و تخصص از ویژگی های بارز کارشناسان این مراکز است.
بهرامی با تاکید بر لزوم تقویت هوشمند سازی ناجا در حوزه اجتماعی، افزود: راه اندازی سامانه پلیس پاسخگو طی ماه های اخیر در حوزه مشاوره یکی از اقدامات هوشمندانه ناجاست که در همین مدت کوتاه رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.
این مقام انتظامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی ماه های اخیر و بروز برخی مشکلات برای شهروندان، اظهار داشت: از نخستین روزهای انتشار این ویروس خطرناک که منجر به تعطیلی بسیاری از فعالیت های اجتماعی وفرهنگی شد، اماپلیس با برنامه ریزی هدفمند شجاعانه پای کار بوده و مشغول خدمت رسانی در حوزه های مختلف است.
وی تصریح کرد: مراکز مشاوره نیروی انتظامی در این راستا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان، خدمات گسترده ای را به صورت غیرحضوری به جامعه هدف ارائه می دهند.
بهرامی در پایان گفت: طی ۳ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۹۰۴ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی استان ارجاع شده که با تلاش کارشناسان این مراکز ۸۳ درصد از پرونده ها به مصالحه انجامیده است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه