- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

جافر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گرگان :مهارت تنها راه گریز از پیچ خطرناک بیکاری می باشد/ارتباط دانشگاهها با مراکز فنی و حرفه ای می تواند مشکل اشتغال را حل کند

البرز گلستان مهندس امید جافر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گرگان در گفتگو با خبرنگاران گفت:ارتباط دانشگاهها با مراکز فنی و حرفه ای می تواند مشکل اشتغال را حل کند

وی با بیان اینکه مهارت تنها راه گریز از پیچ خطرناک بیکاری می باشد گفت :در سال های اخیر مجوز هایی برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صادر شد که این موضوع باعث شد مدرک گرایی افزایش و سبب دور شدن از مهارت گرایی شود.

جافر به طرح مهارت آموزی در محیط کار و کارورزی فارق التحصیلان در محیط کار نیز اشاره کرد و تاکید کرد: آموزشی که منجر به ایجاد شغل نشود مردود تلقی میشود.

وی در خصوص طرح مهارت آموزی در محیط کار تصریح کرد: ظرفیت ها و استعداد سازمان فنی حرفه  ای محدود می باشد لذا بایستی از ظرفیت های بخش خصوصی بهره گرفته شود تا با کمک هم جوانان از لحاظ مهارت آموزی هدایت شوند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گرگان اظهار کرد: افراد می توانند در فضا های کسب و کار فعالیت و بدین صورت که کارفرما به عنوان یک مربی بخش عملی مهارت مورد نظر را به افراد آموزش میدهد و بخش تئوری نیز توسط سازمان آموزش و فنی حرفه ای به آنان آموزش داده میشود و در افراد نهایت آزمون داده و گواهینامه دریافت میکنند.

وی اضافه کرد: افراد با کسب مهارت یا در آن کارگاه جذب میشوند و یا با مدرکی که دارند میتوانند زمینه اشتغال را برای خود فراهم و یا در محیط های دیگر مشغول به کار شوند.

جافر  تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۷ هزار نفر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آموزش دیده اند و در سال ۹۹ به سمت آموزش مجازی رفته ایم که موضوعات تئوری به صورت مجازی آموزش داده میشود.

وی در پایان گفت: تاسیسات، برق ساختمان و برق صنعتی از رشته های پر طرفدار مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گرگان می باشد.

0 [1]
0 [1]