- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مومنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کردکوی خبر داد: آفت مگس مدیترانه ای در غرب استان در حال شیوع است

«سید رضا مومنی گفت: آفت مگس مدیترانه ای در غرب استان در حال شیوع است و باغداران شهرستان کردکوی باید نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

 

مدیر جهاد کشاورز کردکوی ادامه داد: آفت مگس مدیترانه‌ای بسیار خطرناک است و در اکثر باغات سیاه ریشه می‌تواند فعالیت کند.

 

مومنی یادآور شد: در صورتیکه باغداران نسبت به مبارزه با این آفت اقدام نکنند مگس مدیترانه ای می‌تواند به ۹۰ درصد از محصولات باغات آسیب وارد کند.

 

وی افزود: مگس مدیترانه ای باعث ریزش میوه قبل از برداشت و کاهش کیفیت میوه می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی افزود: برداشت به موقع محصول و دفع میوه های آلوده در عمق ۵۰ سانتی متری زمین می تواند باعث کاهش خسارت به باغات از طریق این آفت شود.

 

مومنی یادآور شد: به باغداران درختان شلیل، هلو و خرمالو توصیه می کنیم در صورت مشاهده آفت مگس مدیترانه ای نسبت به برداشت زودهنگام  اقدام کنند.

 

وی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان، مشاوره لازم را برای مقابله شیمیایی و بیولوژیک با این آفت به کشاورزان و باغداران ارائه می کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی بیان کرد: همچنین کشاورزانی که پنبه، شالی و سویا کشت کردن نسبت به مبارزه با آفات با نظر کارشناسان و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی اقدام کنند.

 

مومنی یادآور شد: با توجه به اینکه در آینده نزدیک توزیع سوخت بین کشاورزان صورت می‌گیرد درخواست داریم که کشاورزان حتماً نسبت به پلاک‌گذاری تراکتور اقدام کنند.

0 [1]
0 [1]