مهندس رمضانی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی به مناسبت هفته ملی مهارت ازبالا بردن وزن اجتماعی آموزش های فنی وحرفه ای درگفتمان مهارت آموزی خبر داد

به گزارش البرز گلستان مهندس رمضانی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی به مناسبت هفته ملی مهارت در گفتگوی به خبرنگارما اظهار کرد: در شهرستان کردکوی دو مرکز به صورت مستقل ویژه برادران و خواهران فعال می باشند. که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران آموزش های صنایع دستی (قالی و چرم) و کشاورزی (امور زارعی و امور دامی) در مجموع ۴ کارگاه و در مرکز برادران رشته های (برق والکترونیک)خودرو،اتومکانیک ،فن آوریهای نوین برق و اتوماسیون صنعتی که این مرکز هم دارای ۴ کارگاه آموزشی است، انجام می شود.

وی افزود: در سال۹۸ بیش از ۱۱۰۰ نفر در حوزه های مختلف آموزشی در مر کز آموزش برادران و۷۰۰ نفر در مرکز آموزش خواهران شهرستان دوره های آموزش مهارتی را گذراندند.

وی از فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در موقعیت کرونا خاطر نشان کرد:از اسفند ۹۸ تا نیمه دوم اربیهشت ماه کارگاههای مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مطابق با دستور ستاد استانی کرونا غیرفعال بودند و ازخرداد ماه سال جاری، با رعایت پروتکل های بهداشتی مطابق با دستورالعمل فاصله گذاری اجتماعی درعرصه مهارت آموزی با سقف ۶ تا ۸ نفر دوباره استارت کار زده شد.

مهندس رمضانی در ادامه گفت:در بحث اعتبارات، با پیگیری مستمراز کمیته برنامه ریزی شهرستان به صورت استانی و از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به صورت ملی به منظور بروزرسانی و مرمت تجهیزات و ابنیه، در قالب خرید تجهیزات آموزشی و تعمیرات ساختمان، اعتبارات خوب جذب گردید. از۱۰۴میلیون تومان اعتبار مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان ۱۰۱ میلیون تومان اعتباراستانی معادل ۹۷ درصد و نیز ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار ملی، معادل ۱/۵ برابر اعتبار استانی در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان جذب شده است.

مهندس رمضانی همچنین افزود: ما بدنبال اجتماعی کردن آموزش های فنی و حرفه ای هستیم، بگونه ای که وزن اجتماعی را در گفتمان مهارت آموزی بین اقشار مختلف جامعه و گروه های هدف افزایش دهیم تا انشاله، مانند کشورهای توسعه یافته، روزی شاهد آن باشیم که مهارت آموزی بعنوان یک کالا ضروری در سبد خانوار کشورعزیزمان ایران اسلامی قرار گیرد.

رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان کردکوی عنوان نمود با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا و رعایت عدالت آموزشی، امسال یکی از برنامه های اصلی که طراحی گردید، تهیه کلیپ و تولید فیلم های آموزش مهارتی توسط مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای به منظور فعال و پویا نمودن دوره های آموزشی در این زمان دانست تا به هیچ عنوان متقاضیان این آموزش ها احساس نکنند که آموزش مهارتی تعطیل گردیده است.

مهندس رمضانی در ادامه افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان به منظور بهره برداری مهارت جویان، تا کنون مقدار ۲هزار ساعت فیلم آموزش مهارتی در بستر فضای مجازی بارگذاری نموده است و برنامه ریزی استان این است تا پایان تابستان به تولید ۴هزار ساعت فیلم در عرصه آموزش های مهارتی برسیم.

وی از برنامه های تحولی مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران در عرصه توسعه آموزش مهارتی در سطح شهرستان تجهیز و راه اندازی کارگاه انرژی خورشیدی (سولار) وکارگاه تولید نشاء گیاهان داروئی نام برد که با تخصیص اعتبار مورد نیازدر نیمه دوم سال افتتاح می شود.

مهندس رمضانی عنوان کرد همزمان با هفته ملی مهارت (۹۹/۰۴/۳۱لغایت ۹۹/۰۵/۰۶) و ۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، از راه اندازی اولین جلسه شورای مهارت در سطح شهرستان با هدف هم افزایی و همگرایی دستگاههای اجرایی که در امر مهارت آموزی فعالیت می نمایند خبر داد.

رئیس مرکز فنی حرفه ای شهرستان کردکوی از برنامه های هفته ملی مهارت برگزار ی مسابقات عکس، کلیپ و شعار مهارتی در بستر فضای مجازی، برگزاری تور رسانه ای و برگزاری کارگاه استارتاپ با عنوان بازارسازی، بازاریابی و فروش و .. نام برد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۵ ق.ظ

دیدگاه