دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: مردم باید مثل اسفند مسائل مربوط به کرونارارعایت کنند ،درصورت عدم مراعات مجدداُبه پیک اسفند بر می گردیم

البرز گلستان دکتر فاضل  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به اتفاق معاونین خود در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: : از اول اسفند تا کنون ۴۵ هزار بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر بستری شدند.

وی  افزود: از ۱۲ هزار نفر آزمایش تشخیص کرونا گرفته شده است که بیش از پنج هزار نفر تست تشخیص کرونای آنها مثبت گزارش شده است.

دکترفاضل بیان کرد: ۵۱۹ فوتی با تست مثبت در استان اتفاق افتاده و به همین اندازه هم فوتی مشکوک به کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: نمونه گیری ها از ۳۰ نمونه در ماه  به ۴۰۰ نمونه در ماه  رسیده است.

وی تأکید کرد: شرایط طوری است که اگر مردم رعایت نمی کردند دچار کمبود تخت و تجهیزات می شدیم زیرا زیرساخت های بیمارستانی به تعداد مشخص می توانند جوابگوی بیماران باشند.

دکترفاضل با بیان اینکه هم اکنون ۶۸۳ بیمار کرونایی در سطح استان بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۵ نفر بستری شدند و ۲۲ مرگ ناشی از کرونا داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان توضیح داد که از این تعداد بیمار بستری ۱۱۴ نفر در آی سی یو بوده و ۴۴ نفر هم به دستگاه وصل هستند.

وی گفت: در پیک اول هزار و ۵۰۰ تخت را برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم که ضریب اشغال آنها به ۹۵ درصد رسید.

دکترفاضل با بیان اینکه بیمارستان های گنبدکاووس، آق قلا جزو آلوده ترین بیمارستان های استان هستند، افزود: در مراکز درمانی گنبدکاووس تخت ها اشباع شده و از ظرفیت بیمارستان مینودشت و آزادشهر به عنوان پشتیبان استفاده می شود.

وی گفت: هم اکنون ۶۸ بیمار در پنج آذر و ۷۷ بیمار هم در بیمارستان صیاد شیرازی بستری هستند.

ادامه داد: در حال حاضر ۶۸۰ بیمار در مراکز درمانی استان گلستان با علائم کرونا بستری هستند که این تعداد تقریبا ۵۰ درصد میزان آمار بستری بیماران حاد تنفسی در اسفند است.

فاضل خاطرنشان کرد: باید مثل اسفند بسیاری از مسائل رعایت شود و اگر مردم رعایت نکنند مجدد به پیک اسفند بر می گردیم.

وی افزود: در هفته گذشته نزدیک به ۶۰۰ بیمار بستری بودند و در این هفته میزان بیماران بستری به ۶۸۰ نفر رسیده است و اگر مردم رعایت نمی کردند قطعا آمار بار مراجعه و بستری بیماران بالاتر از این تعداد بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۱ ب.ظ

دیدگاه