- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان:موضوع اشتغال در کشور با مهارت آموزی قابل حل است

البرز گلستان سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: موضوع اشتغال در کشور با مهارت آموزی قابل حل است.

وی افزود: طبق آمار های جهانی تا دو سال آینده ۳۸ درصد مشاغل، نیروهای کاری خودشان را به مشاغل جدید سوق خواهند داد و این یعنی دنیا به سمت مهارت حرکت کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در ادامه گفت: در ۱۴ شهرستان استان ۱۱۸ کارگاه آموزشی در مراکز آموزشی وجود دارد که به صورت رایگان آموزش های مهارتی را ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ این اداره کل برای ۱۸ گروه هدف برنامه ریزی آموزشی کرده بود که حاصل این برنامه ریزی اجرای ۲ هزار و ۹۵۲ دوره آموزشی در ۶۳۰ حرفه آموزشی برای ۳۲ هزار و ۴۲۶ نفر بوده است.

حسینی طلب گفت: در بخش خصوصی این استان ۳۱۵ آموزشگاه آزاد فعال دارد که در سال ۹۸، ۴ هزار و ۲۵۳ دوره آموزشی در ۳۶۵ حرفه مستقل آموزشی برای ۲۷ هزار و ۷۴۵ نفر اجرا شده است.

وی همچنین در خصوص مشارکت بخش دولتی و خصوصی این اداره کل در پویش تولید اقلام بهداشتی به جهت مقابله با بیماری کرونا گفت:۳۴ آموزشگاه آزاد و ۴ مرکز دولتی با مشارکت ۲۴۱ نفر توانستند ۱۵۱ هزار و ۴۶۳ عدد اقلام بهداشتی جهت استفاده کادر درمانی و مردم تولید کنند.

وی همچنین بیان کرد: در طرح مهم مهارت آموزی در محیط کار واقعی این اداره کل در سال ۹۸ تعداد ۸۵۸ کارگاه را به ثبت رسانده و در این کارگاه ها تعداد ۲ هزار و ۲۷۳ نفر از آموزش های مهارتی بهره مند شدند و با توجه به تعهد هزار و ۹۵۱ نفری در سال گذشته این اداره کل ۱۶ درصد بیشتر عملکرد داشته است.

وی افزود: سرانه آموزش های مهارتی در استان در طی ۴ سال اخیر ۴ ساعت افزایش داشته است.

حسینی طلب اظهار کرد: اثربخشی آموزش های مهارتی باید در اشتغال نمایان شود و این اداره کل در سال گذشته تعداد هزار و ۲۰۴ نفر را پس از راستی آزمایی در سامانه رصد اشتغال ثبت کرده است.

از مهمترین مصوبات جلسه شورای مهارت استان،ثبت نیازهای آموزشی دستگاههای اجرایی در سامانه ملی تقاضاسنجی آموزشی پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ،صدور مجوز برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان جهت ارائه آموزش به کارکنان دستگاههای اجرایی در چارچوب آموزش کارکنان دولت، بازنگری و اصلاح سند مهارت استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود با مشارکت و همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط با معرفی نمایندگان تام الاختیار، تهیه و تدوین اطلس مشاغل مهارتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان، با همکاری کارشناسان این حوزه، است.

شایان ذکر است در این جلسه مدیران کل و کارشناسان دستگاه های اجرایی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص گسترش مهارت آموزی پرداختند

0 [1]
0 [1]