برزوزاده مدیرکل هماهنگی وتلفیق حساب ها وزارت امور اقتصاد و دارایی در شورای برنامه ریزی گلستان :مابه دنبال حذف اسناد حسابداری کاغذی و الکترونیکی کردن دریافت ها و پرداختها هستیم .

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان جلسه شورای برنامه ریزی استانداری گلستان امروز با حضور دکتر صادقلو استاندار گلستان و مهندس ربیعی و مرگدری و مروتی و طهماسبی معاونین استاندار و نظری مهر نماینده مجلس و برزوزاده مدیرکل هماهنگی وتلفیق حساب ها و روش های حسابداری وزارت امور اقتصاد و دارایی و فرمانداران ومدیران کل استان برگزار گردید .محسن برزوزاده مدیرکل هماهنگی وتلفیق حساب ها و روش های حسابداری وزارت امور اقتصاد و دارایی در جلسه اظهار کرد: ما در وزارت اقتصاد و دارایی و در دولت به دنبال حذف اسناد حسابداری کاغذی و الکترونیکی کردن دریافت ها و پرداختها هستیم و این سامانه تا پایان سال ۹۵ برای کل کشور رونمایی می شود.
دولت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به دنبال شفاف کردن وضعیت مالی دستگاه های دولتی است.
او که با موضوع مبانی و ضروریات نظام حسابداری بخش عمومی بین مدیران گلستانی سخنرانی میکردافزود: اصلاح و تقویت نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی و صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور از جمله اهداف اجرای نظام حسابداری بخش عمومی است.
وی به تدوین استانداردهای حسابداری بخش عمومی به عنوان مقدمه اجرای اصلاح نظام مالی کشور اشاره کرد و گفت: از اوایل سال ۹۴ این استانداردها به صورت عملیاتی اجرا می شود.
برزوزاده همچنین به راه اندازی سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کشور (سناما) اشاره کرد و افزود: هم اکنون نظام مالی کشور به صورت سیستم یکپارچه درآمده و کاغذ در آن حذف شده است..
وی با بیان اینکه این نظام نوین برای حسابداران، انقلابی در مباحث مالی است، گفت: مدیران همکاری لازم با حسابداران دستگاه ها در زمینه خرید نرم افزارهای لازم برای حسابداری مالی تعهدی را داشته باشند چرا که این نوع حسابداری اثر خوبی در آینده کشور دارد.
برزو زاده تصریح کرد: با توافق با سازمان مدیریت و دیوان محاسبات حسابداری تعهدی در کشور توسعه و تکمیل می شود و استان گلستان اولین استان پیشرو در زمینه حسابهای تعهدی و پایلود خزانه داری دولت الکترنیک کشور باشد .
وی در ادامه افزود: در حال حاضر حسابداری تعهدی به صورت آزمایشی و پایلوت در برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست اما از سال آینده این سیستم جایگزین حسابداری نقدی در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه دارای تجربه خوبی است، از انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرای خوب این نظام مالی در سایر دستگاه‌ها خبر داد.
برزو زاده با اشاره به اینکه ما ۷۲۰۰نقطه بودجه ای در کشور داریم اقدامات انجام شده از روند اجرای حسابداری تعهدی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی یادآورشد: در این راستا، نشستهای مختلفی با حضور مسئولان مربوطه و صاحب‌نظران تشکیل شده است و مسئولان این وزارتخانه با همفکری و همدلی سایر دست‌اندرکاران امر، مصمم به اجرای آن هستند.
وی نقش ذی حسابان، مدیران و کارشناسان مالی دستگاه‌های اجرایی را در اجرای نظام حسابداری تعهدی مهم ارزیابی کرد و بر ارتقای سطح دانش آنها با برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد.
این مسئول، هماهنگی در سیستم بودجه‌ریزی کشور را مورد تاکید قرار داد و تحقق این امر را در گرو اجرای نظام حسابداری تعهدی برشمرد و عنوان کرد: باید با استفاده از فناوری روز بتوانیم حسابداری تعهدی را در دستگاه‌های اجرایی محقق کنیم

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه