کوچکی مدیر تعاون روستایی گلستان : با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از زیان کشاورزان، سازمان تعاون روستای به خرید حمایتی از این محصول اقدام خواهد کرد

جلسه و نشست هماهنگی خرید گوجه فرنگی گلستان

البرز گلستان مدیر تعاون روستایی گلستان در جلسه و نشست هماهنگی خرید گوجه فرنگی استان که با حضور مدیرکل اقتصادی استانداری، مدیران ارشد و میانی سازمان جهاد کشاورزی،صمت، سازمان و اتحادیه تعاون روستایی گلستان، دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان و جمعی از مدیران و تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی استان در محل سالن جلسات آن مدیریت برگزار شد، بیان داشت: با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول ، سازمان تعاون روستایی استان به نمایندگی از دولت نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در قالب سازوکار تعریف شده و با رعایت سقف قیمت مصوب به ازای هر کیلوگرم تحویل درب مراکز خرید اقدام خواهد کرد .
وی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای این امر با همراهی استاندار محترم گلستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده ‌است، افزود : گوجه کاران استان گلستان امسال به دلیل رسیدن همزمان این محصول با دیگر استانهای جنوبی و نبود بازار صادرات با مشکل افت قیمت رو برو هستند، لذا در این جلسه مقرر شد به اهتمام سازمان تعاون روستایی گلستان ، از بروز نوسانات در قیمت این محصول نیز جلوگیری شود .
کوچکی ادامه داد: از عواملی که در سالجاری باعث سونامی تولید گوجه در استان شده است میتوان به وضعیت بیماری کرونا و همچنین عدم وجود شرایط مناسب برای صادرات اشاره کرد.
مدیر تعاون روستایی گلستان با اشاره به نقش تعاون روستایی در حمایت از کشاورزی و تنظیم بازار محصولات گفت: امیدواریم با اعمال این سیاست حمایتی از زیان گوجه فرنگی کاران استان جلوگیری شود .
وی خاطر نشان کرد: برداشت گوجه فرنگی از سطح ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی زیر کشت این محصول در استان آغاز شده و امسال پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود .
کوچکی با بیان اینکه در سالجاری تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان بالغ بر ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد افزود : بین ۳۵ تا ۴۰ درصد این محصول در داخل استان به اشکال مختلف اعم از تازه خوری و فرآوری شده مصرف می‌شود و بقیه توسط کارخانه های تبدیلی خریداری می‌شود .
در پایان این جلسه جمعی از مدیران و تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی استان مسائل و مشکلات پیش روی در امر خرید محصول گوجه فرنگی را عنوان و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۲ ب.ظ

دیدگاه