دکتراحمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان:بیش از چهار میلیارد تومان برای درمان سرطان پستان بانوان بیمه شده تامین اجتماعی استان هزینه شد

البرز گلستان دکتراحمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان با اشاره به طرح پایش زنان بیمه شده تامین اجتماعی در خصوص بیماری سرطان پستان اظهار کرد: سرطان در سراسر جهان بار اقتصادی و بهداشتی زیادی برای دولت ایجاد می کند و بیشترین تاثیر را بر آسیب پذیرترین جمعیت ها دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان  ادامه داد: زن در جامعه اسلامی به عنوان کانون و محور خانواده شناخته می شود و لذا برآن شدیم تا با اجرای این طرح شاهد ارتقای سلامت جامعه و کیفیت زندگی خانواده ها باشیم.

نصرتی ابراز داشت: با توجه به آمار بیماری در استان، افزایش آمار در اسناد پزشکی،  هزینه های شیمی درمانی و تبعات اجتماعی خانوادگی این بیماری مدیریت درمان استان تصمیم گرفت که نسبت به  غربالگری زنان ۳۵ تا ۶۹ ساله بیمه شده در سطح استان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان برای درمان سرطان پستان بانوان بیمه شده تامین اجتماعی استان هزینه شد و لذا از نظر اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که نسبت به غربالگری بانوان اقدام کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان یادآور شد: شیب بالای سرطان پستان در کشور قابل تامل است و نیاز به تصمیمات کلان جهت غربالگری و آموزش مناسب دارد و  ضمن آنکه در ۷۰ درصد سرطان ها با حذف عوامل خطر قابل پیشگیری است.

نصرتی خاطرنشان کرد: سرطان پستان شایعترین بدخیمی و نخستین علت مرگ و میر ناشی از سرطان زنان است و از هر هشت زن در استان گلستان یک نفر در معرض خطر سرطان پستان قرار دارد و  میانگین سنی این سرطان در ایران و خاورمیانه ۱۰ سال زودتر از دیگر کشورهای دنیا رقم می خورد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه