بازدید مدیر کل امور بانوان و خانواده از کارگاه رودوزی سنتی اولین بانوی هنرمند دارنده درجه مهر اصالت از سازمان یونسکو در استان

البرزز گلستان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان با همراهی مدیر کل امور بانوان و خانواده از کارگاه رودوزی سنتی عصمت مجیدی به عنوان اولین بانوی هنرمند دارنده درجه مهر اصالت از سازمان یونسکو در استان، بازدید و پیگیر رفع مشکلات وی شدند.

عصمت مجیدی (خالقی) مدیرعامل شرکت تعاونی نقش سوزن گلستان با ۸۰ نفر در زیر مجموعه ی خود بیش از چهل سال است که در رشته رودوزی تلفیقی فعالیت دارد.

شایان ذکر است؛ در استان گلستان عصمت خالقی نخستین فردی است که موفق به کسب درجه مهر اصالت از سازمان یونسکو شد.

نشان مرغوبیت صنایع دستی در سال ۲۰۰۰ میلادی به طور مشترک از سوی سازمان یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی پایه‌گذاری شد و مهر اصالت با هدف حمایت از صنایع دستی و اشتغالزایی به اجرا درآمد که تا کنون سه اثر رودوزی سنتی از وی موفق به کسب مهر اصالت از این سازمان شدند.

خالقی یکی از هنرمندان صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس، حمایت بیشتر از فعالان این حوزه را با استقرار بازارچه دائمی خواستار شد و گفت: هنرمندان بعد از مستقر شدن در بازارچه صنایع دستی می‌توانند نحوه تولید محصولاتی که هر کدام از آنها بستگی به نوع خود یک تا چند ماه زمان می‌برد را برای درک بهتر ارزش آنها، در معرض نمایش علاقه‌مندان بگذارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه