- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل بیمه سلامت گلستان: طرح مشوق های بیمه‌ای جهت خدمت پیشگیرانه و مراقبت سلامت به صورت پایلوت در استان اجرا می‌شود

مهرداد کمانگری مدیر کل بیمه سلامت گلستان اظهار کرد: طرح مشوق های بیمه‌ای جهت خدمت پیشگیرانه و مراقبت سلامت به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح یک طرح مترقی و پیشرفته است که در چند کشور غربی اجرا شده و با هدف گسترش سلامت همگانی و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی اجرا خواهد شد.

کمانگری ادامه داد: براساس بررسی‌ها پرفشاری خون، دیابت، افزایش چربی و چاقی عامل بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر هستند بنابراین برای کنترل این بیماری ها طرح مشوق های بیمه ای توسط سازمان بیمه سلامت شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمه شدگان روستایی، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان مشمول این طرح شده و ظرف چند روز آینده در گلستان افتتاح خواهد شد.

کمانگری گفت: این طرح ابتدا در یک شهر و در چهار ماه آینده در پنج شهر استان اجرایی شده و ظرف سه ماه آینده کل استان را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: در این طرح به افرادی که برای گرفتن خدمات درمانی به مراکز طرف قرارداد ما مراجعه کرده و یا برای تعویض و تمدید دفترچه مراجعه می کنند، پیشنهاد می شود با خودمراقبتی جلوی بیماری خود را گرفته و از بسته های تشویقی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: این مشوق ها شامل تخفیفات بیمه ای، ارائه بسته های سلامت، پرداخت هزینه های باشگاه و غیره خواهد بود که با توجه به خوداظهاری و کسب امتیاز به افراد ارائه می شود.

مدیر کل بیمه سلامت گلستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک هم از تیرماه در همه مراکز طرف قرارداد اجرا شده و تا پایان سال باید ۸۰ درصد موسسات به این سامانه متصل شوند.

طبق گفته کمانگری طرح نسخه پیچی الکترونیک هم تا پایان سال ۱۰۰ درصد اجرا خواهد شد./ مهر

0 [1]
0 [1]