- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی : مدیریت مساجد باید واجد شرایط عمومی، امین ؛ توانمند، متخصص و آگاه به مقررات مربوطه باشند

البرز گلستان نشست هیئت امنا مساجد و موثرین شهرستان کردکوی با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، روحانیون و رئیس امنا مساجد حوزه شهرستان کردکوی برگزار شد.
علی کریمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کردکوی اظهار داشت از آنجاییکه در دین مبین اسلام؛ مساجد بعنوان یک سنگر و مکان مذهبی برای تمامی فعالیتهای سالم و در جهت رشد و تکامل مادی و معنوی انسانها: من جمله مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در نظر گرفته شده و مورد استفاده قرار می گیرند، فلذا به لحاظ حساسیت و خطیر بودن این اماکن؛ لازم و ضروری است اشخاصی بعنوان مدیر و امین انتخاب و منصوب گردند که هم واجد شرایط عمومی و دارای اوصاف امانت بوده و هم این اشخاص؛ توانمند، متخصص و آگاه به مقررات مربوطه باشند. امین می بایست از نقش، وظایف و عملکرد خود نسبت به عین مکان مذهبی و هم مدیریت فعالیتها، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و … آگاهی و اطلاع کامل داشته باشد.
از آنجا که قوانینی که در اینخصوص وضع و مصوب گردیدند بصورت پراکنده بوده و بدلیل فقدان تشخیص عامه؛ نیازمند تبیین، تشریح و تفسیر دارند. فلذا این جلسه با سخنرانی و افاضه امام جمعه محترم، بعنوان شروع و سرآغازی جهت آموزش گام به گام امنا برگزار گردیده و عزم و اراده بر توالی و استمرار آن خواهد بود.
همچنین بدلیل تقارن این جلسه با وفات رئیس مذهب جعفری امام جعفردصادق(ع) این مراسم متبرک به ذکر مصیبتی برای این امام هما گردید

0 [1]
0 [1]