- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان خبر داد: ۳۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان گلستان در سه ماهه اول سال ۹۹

مدیرکل استاندارد گلستان از انجام ۳۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان گلستان در سه ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.
البرز گلستان به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی با اعلام این خبر گفت: نظارت بر مراکز عرضه و فروشگاه ها، یکی از وظایفی است که استاندارد به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در مبدا، به اجرای آن مبادرت دارد.
دبیر شورای استاندارد گلستان با بیان این مطلب که تیم های بازرسی استاندارد در انجام ۳۳۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای صنفی گلستان، متشکل از ۲۰ نفر از کارشناسان استاندارد بوده است گفت: در طول این بازرسی ها ۲۳۱ قلم فراورده فاقد علامت استاندارد یا با نشان استاندارد جعلی شناسایی شد.
فرمانی به توقیف یک انبار حاوی محصولات فاقد علامت استاندارد شامل زعفران، پودر کیک، پودر سوخاری، آرد برنج، جو پوست کنده، توقیف یک محموله رنگ ساختمانی فاقد علامت استاندارد و نیز یک محموله رنگ ساختمانی با نشان جعلی استاندارد اشاره نمود و اظهار داشت: تمامی اقلام شناسایی شده، مورد اقدام حقوقی قرار گرفته اند.
وی ضمن یادآوری این مطلب که شهروندان می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد روی محصولات، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اصالت آن نشان استاندارد، اطلاع حاصل کنند؛ از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده کالاهای غیر استاندارد، موضوع را از طریق تلفن ۱۵۱۷ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷، با استاندارد در میان بگذارند.

0 [1]
0 [1]