حسینی مدیرکل گمرک استان گلستان خبر داد:تمام واگن های کالای صادراتی متوقف در اینچه برون به کشور ترکمنستان ارسال گردید

تمام واگن های کالای صادراتی متوقف در اینچه برون به کشور ترکمنستان ارسال گردید.

البرز گلستان ?سید ابراهیم حسینی مدیرکل گمرک استان گلستان : کلیه محموله های صادراتی که از اسفند ماه، با اتمام کلیه تشریفات گمرکی بنا بود از مرز و گمرک اینچه برون و از مسیر ریلی به ترکمنستان یا کشورهای اطراف از طریق این کشور منتقل شوند پس از بازگشایی این مرز وارد ترکمنستان شدند.

?وی افزود :در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۶۰واگن و روز پنجشنبه نیز ۵۰ واگن کالا، از مرز اینچه برون استان گلستان صادر و یک واگن حامل جو ونیز ۵ واگن خالی به منظور بارگیری محمولات صادراتی جدید از این گمرک وارد کشور شد و از این پس تمام کالاها ارسالی، محموله های جدید صادراتی خواهد بود.

?وی افزود با بازگشایی مسیر ریلی مرز تجاری اینچه برون سومین گذرگاه مشترک بین ایران و ترکمنستان بعد از توقف طولانی بازگشایی گردید.

حسینی افزود با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توافق طرفین و با عبور واگن ها از داکت و تونل های ضد عفونی در مرز، کالاها به سمت ترکمنستان انتقال می یابد.

? این مرز در روز سه شنبه با تبادل تعداد ۳۰ واگن حامل سیمان باز گشایی و در ادامه ۱۰۱ واگن دیگر حامل سیمان ، رول پلاستیک ،کاشی و سرامیک ، ظرف شیشه ای، وسایل پارک بازی ، میلگردوسنگ معدنی که در صف انتظار برای صادرات به مقاصد ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان از مرز اینچه برون بودند در دو روز گذشته به طور کامل تبادل گردیدند.

? همچنین مدیرکل گمرک گلستان بیان داشت :صادرات مواد غذایی به ترکمنستان همچنان متوقف است و کالاهای صادراتی مورد پذیرش این کشور فاسدنشدنی و کالاهای غیرخوراکی است.

گفتنی است با بازگشایی مسیرهای ریلی بین ایران و ترکمنستان انتظار می رود مسیر های جاده ای و مسافری نیز توسط عشق آباد بازگشایی شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۲ ب.ظ

دیدگاه