- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق کشوردر گلستان:راه اندازی مرکز کنترل و دیسپاچینگ کشور به عنوان پایلوت در گلستان پیگیری می شود

 مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)در بازدید از مرکز فهام کنتورهای شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان اظهار کرد: در حوزه لوازم اندازه گیری و هوشمندسازی یکی از کارهایی که به شرکت ساتکاب واگذار شده است یکپارچه سازی فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

ویادامه داد: در شرکت ساتکاب که یکی از پنج شرکت مادر تخصصی در کشور به شمار می رود تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های فناوری ارتباطات و اطلاعات سیستم پایش و اندازه گیری را هوشمند و در دسترس کاربران صنعت آب و برق قرار دهیم.

علاء الدینی تأکید کرد: تمرکز اطلاعات در مجموعه وزارت نیرو و جلوگیری از دوگانگی اقدامات از دیگر اهداف بهره گیری از ظرفیت های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

وی گفت: در حوزه توسعه رقابت و فناوری اطلاعات و ارتباطات و ساخت کالاهای باکیفیت داخلی وزیر نیرو مأموریتی به شرکت ساتکاب واگذار کرده است و یکی از اقدامات بسیار مهم ما در این راستا شکستن انحصار برخی از کالاهای وارداتی و یا ارتقاء کیفیت کالاها با بومی سازی دانش است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) تأکید کرد: برای حفظ بازار و توسعه رقابت وظیفه داریم که دانش تولید برخی از کالاها را در کشور بومی سازی کنیم تا کالای باکیفیت تر دست مشتری برسد.

علاء الدینی افزود: استان گلستان از ظرفیت علم و دانش و مراکز تخصصی خوب برخوردار است و مرکز فهام  کنتورهای شرکت توزیع نیروی برق گلستان جزو مراکز پیشروی کشور به شمار می رود و در این مرکز نرم افزاری راه اندازی شده است که قابلیت استفاده در سطح ملی را دارد.

وی بین کرد: راه اندازی یک مرکز کنترل و دیسپاچینگ کشور به عنوان پایلوت در گلستان پیگیری می شود و در صورت نتیجه بخش بودن آن اتفاق خوبی در کشور در حوزه انرژی برق رقم خواهد خورد.

0 [1]
0 [1]