مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:طبق قانون جامع دخانیات کلیه عوامل دخیل در دخانیات حتی خرده‌فروشان مکلف به دریافت مجوز خواهند بود و باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند

البرز گلستان به گزارش اقتصاد پنهان، امیرمحمد پرهام‌فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر دیروز(سه‌شنبه) در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ از شبکه خبر گفت: بخشی از سیگار قاچاق سیگار‌های تقلبی است و در سال ۹۸ بیشترین پرونده‌های متشکله قاچاق مربوط به سیگار بود.
او درباره حجم قاچاق سیگار در کشور گفت: وقتی صحبت از مصرف می‌شود باید برای میزان مصرف برنامه ریزی داشته باشیم و آمار مشخص باشد، اما با پایین آمدن سن مصرف دخانیات و سیگار از سیگار‌های قاچاق نیز استفاده می‌شود.
پرهام فر تصریح کرد: با توجه به محدود بودن تولیدکنندگان سیگار آمار تولید مشخص است، اما با توجه به فاصله بین مصرف و تولید مشخص است که قاچاق این فاصله را پر می‌کند.
او افزود: در سال ۹۷ برای کل سیگار‌های تولیدی کشور ثبت در تمام لایه‌های توزیع از تولید‌کننده، مراکز توزیع استانی و کشور و مراکز خرده فروشی اجبار شد، اما برای رصد بیشتر و نظارت طرح رهگیری رونمایی شد.
مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: اجرای رهگیری سیگار در تمامی لایه‌های تولید امکان قاچاق را کاهش می‌دهد و ثبت در سامانه نیز عامل بازدارنده قاچاق دخانیات خواهد بود.
او تصریح کرد: طبق قانون جامع دخانیات کلیه عوامل دخیل در دخانیات حتی خرده‌فروشان مکلف به دریافت مجوز خواهند بود و باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند و میزان ورودی و خروجی‌شان مشخص شود که اگر میزان خروجی تفاوت داشته باشد باید پاسخگو باشند.
پرهام‌فر افزود: گام بعدی در این حوزه برند‌های محرز قاچاق است که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۹ ب.ظ

دیدگاه