الهه غیناقی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از تشکیل اتاق فکر کودک و جلوگیری از هر گونه موازی کاری در این حوزه خبر داد

البرز گلستان الهه غیناقی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کلینیک حقوق کودک، بر استفاده از ظرفیت و خدمات دستگاههای اجرایی استان در قالب اتاق فکر کودک استان تاکید کرده و خواستار پرهیز از هرگونه موازی کاری در این حوزه شد.

الهه غیناقی در این جلسه طی سخنانی با تاکید بر اینکه رصد، پایش و مطالعه وضعیت کودکان و تلاش برای رفع آسیب های آنها جزء اولویت های کاری امور بانوان استان است تصریح کرد: متاسفانه مسائل اقتصادی و کم شدن درآمد خانواده ها باعث کم شدن توجه به کودکان و خواسته های آنها شده است.

وی اظهار کرد: نیاز مبرم است تا برنامه ریزی مدون جهت رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان انجام شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان یاد آور شد: وضعیت کودکان استان نسبت به برخی استان ها مطلوب است ولی با این وجود فضای کاری برای اجرای برنامه های مخصوص کودکان و نوجوانان وجود دارد .

غیناقی با اشاره به تشکیل اتاق فکر کودک و جلوگیری از هر گونه موازی کاری در این حوزه افزود: نیاز است تمامی نهادها و ارگان ها در اجرای برنامه های خود به این قشر از جامعه توجه خاصی داشته باشند.

در ادامه این جلسه حکیمی دادیار دادسرای گرگان توضیحاتی در خصوص خدمات کلینیک حقوق کودک ارائه کرد و گفت: علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی به مراجعین، مواردی جهت بررسی بالینی و روانشناختی و تشکیل پرونده شخصیت و بررسی علل گرایش به بزهکاری به این مرکز ارجاع می شوند.

وی افزود: روزهای پنج شنبه روانشناس کودک، مشاوره روانشناسی ارائه می کند.

شایان ذکر است؛ این جلسه با توجه به راه اندازی کلینیک حقوق کودک در استان به منظور هماهنگی برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت و خدمات دستگاههای اجرایی استان با محوریت دادگستری استان در گرگان برگزار شد.

 

خبر زهره رحمانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۹ ب.ظ

دیدگاه