نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان درنشست بادکتر منتظری نماینده گرگان در مجلس وروسای کانونهای بازنشستگی خبر داد:پیشکسوتان و اصحاب تجربه (بازنشستگان )گنجینه خرد و تجربه/استفاده بازنشستگان فرهنگی از تسهیلات کم بهره و مراکز رفاهی

پیشکسوتان و اصحاب تجربه (بازنشستگان )گنجینه خرد و تجربه هستند.

نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در نشست نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با کانون‌های بازنشستگی استان گلستان که در خانه مهر  برگزار شدگفت:از بزرگترین سرمایه ها و دارایی های مولد هر کشور نیروی انسانی مجرب هر کشور یعنی پیشکسوتان و بازنشستگان آن است که تکریم و تجلیل و پشتیبانی های مادی و اجتماعی بر حاکمیت فرض است.

نظری افزود:آموزش و پرورش استان معتقد است که هیچ حد و مرز و فاصله ای بین شاغلین و بازنشستگان در استان نداریم و حتی از کانون های ۱۴ گانه استان به عنوان کانون های مشورتی و مشاورتی در زمینه های علمی ،فرهنگی ،تربیتی و … باید به طور مستمر ،بهر مند گردند.

وی افزود:تحلیل آمار فوق بیانگر این است که با همین روند بازنشستگی در کشور و استان به زودی و ظرف ۳ تا ۵ سال آینده جمعیت بازنشستگان کشوری از جمعیت شاغلین به ویژه در آموزش و پرورش ،گوی سبقت را پیش می گیرد که این مهم نیاز به برنامه ریزی دقیق و پشتیبانی های مسئولین خاصه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم استان گلستان را در جذب اعتبارات لازم و فرآیند ورود – خروج – جذب نیرو را دارد تا به مرز توازن و تعادل برسد.

قدرت‌الله نظری  در نشست نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با کانون‌های بازنشستگی استان گلستان که در خانه مهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یک میلیون و ۳۷۰ هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که ۶۱.۵ درصد بازنشستگان از جامعه بزرگ آموزش و پرورش هستند.

وی تصریح کرد: با تدوام روند فعلی تا سه سال آینده جمعیت بازنشستگان کشور از جمله استان گلستان بیشتر از جمعیت شاغلان خواهد بود که نیاز است نمایندگان نسبت به افزایش سن بازنشستگی اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: در استان گلستان ۳۰ هزار و ۵۲۵ بازنشسته وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۷ نفر بالغ بر ۷۰ درصد بازنشستگان آموزش و پرورش استان را تشکیل می‌دهد.

نظری بر لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش برای رفع کمبودهای نیروی انسانی استفاده از ظرفیت بازنشستگان است که نیاز است سن بازنشستگی افزایش پیدا کند و از ظرفیت افراد باتجربه و کیفی استفاده شود.

وی از راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان استان در شهرستان گرگان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی این باشگاه یکی از اتفاقات خوبی بود که شاهد تحرکات مثبت بودیم نیاز است در راستای تقویت و تجهیز این باشگاه اهتمام لازم صورت پذیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت:  بازنشستگان محترم می توانند ،خدماتی از قبیل تسهیلات کم بهره ،تسهیلات  در بانک های ملی ،رسالت ،قرض الحسنه مهر ایران ، سینا و استفاده از مراکز رفاهی و درمانی با تخفیفات وِیژه ،اسکان های ییلاقی ،مسکن ملی ،وام های صندوق ضروری ، سفرهای داخلی (گردشگری و زیارتی )را همانند شاغلین استفاده نمایند.

نظری در خصوص وضعیت مسکن ملی برای بازنشستگان استان گفت: برای مسکن ملی ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر تائید شدند.

وی بیان کرد: در هر شهرستان یک کانون با رویکرد تقویت کانون‌های بازنشستگی مشورتی نیاز است شکل بگیرد تا در سایه ایده‌های خلاقانه اقدامات موثر قوت بگیرد.

نظری تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را خواستار شد و گفت: نیاز است اعتباربخشی بیشتری در این زمینه لحاظ شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

دیدگاه