- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

درخواست مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان از مردم: مشترکان نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند/ساعت ۱۳ الی ۱۷اوج پیک مصرفی برق در استان مراعات شود

البرز گلستان / ۱۹ خرداد  تاریخ شروع اقدامات مدیریت مصرف  در خوزستان برای اولین بار رشد مصرف برق منفی بوده استب را به عنوان روز مدیریت مصرف نام گذاری شده به همین مناسبت مهندس علی اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق  گلستان در نشست خبری به مناسبت ۱۹ خرداد روز مدیریت مصرف انرژی اظهار کرد: به توجه به اینکه صنعت برق یک صنعت زیر بنایی می باشدو بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت از محل فروش برق است،  از مشترکان درخواست می شودنسبت به پردا استخت قبوض اقدام کنند.

مهندس نصیری در ادامه گفت: برابر بخشنامه دولت ۲۰درصدمصرق  دستگاهای دولتی یا باید صرفه جویی کنند و یا از پنل خورشیدی استفاده کنند.

وی افزود:بدهی مشترکان شرکت در اسفندماه سال گذشته کمتر بود اما با شیوع کرونا و مهلت دو ماهه ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مشترکان خانگی، اداری، صنعتی و کشاورزی گلستان انباشت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق  گلستان ادامه داد: سال گذشته مشترکان گلستانی با مدیریت مصرف ۷۰ مگاوات صرفه‌جویی برق داشتند که از این محل ۷۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار دستگاه کولر در استان رایگان شستشو شد.

نصیری با بیان اینکه ساعت ۱۳ الی ۱۷اوج پیک مصرفی برق در استان گلستان به شمار می رود، افزود: در نخستین جلسه شورای اداری موضوع تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی را مطرح خواهیم کرد و درصدد هستیم که از اول تیرماه ساعت ادارات یک ساعت تغییر پیدا کند و ادارات در ساعت ۱۳:۳۰ تعطیل شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق استان در شرایط عادی حدود ۳۷۵ تا ۴۰۰ مگاوات است، اضافه کرد: چهارشنبه گذشته رکود مصرف برق امسال زده شد و ۹۲۴ مگاوات برق مصرف شد.

نصیری با این توضیح که برای مدیریت مصرف برق در استان با بخش‌های مختلف صنعتی، اداری و کشاورزی تفاهم‌نامه امضاء کرده‌ایم، تصریح کرد: امسال هم پیشبینی می‌کنیم با مدیریت مصرف و تغییر ساعت کاری ادارات بتوانیم ۱۰۰ مگاوات برق در استان صرفه جویی کنیم.

خبر حسین مصدق

0 [1]
0 [1]