روحانی‌فردبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان خبر داد:از جمله اولویت هادبیرخانه اجرای طرح پیشگیری و فرهنگی برای دانش آموزان و تقویت مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت که پس از شیوع کرونا و با هدف کاهش احتمال ابتلای این بیماری، معتادان ساکن مراکز ترک اعتیاد استان تا اطلاع بعدی به مرخصی فرستاده نمی‎شوند.

محمودرضا روحانی‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: همچنین با مصوبه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان، مدت زمان نگهداری معتادان در مراکز نگهداری شبانه روزی تا زمان مهار کامل کرونا از سه ماه به یکسال افزایش یافت.

وی گفت: در حال حاضر هزار معتاد در ۴۲ مرکز ترک اعتیاد شامل سه مرکز ویژه زنان و ۳۹ مرکز ویژه مردان و ۱۰۳ معتاد در مرکز اقامتی ماده ۱۶ در استان نگهداری می شوند.

وی به آغاز طرح جمع آوری معتادان متجاهر که به دلیل شیوع کرونا از اسفند پارسال متوقف شده بود اشاره کرد و افزود: در نشست اخیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مقرر شد یک مرکز موقت قرنطینه با تامین پرسنل و پرستاران مورد نیاز برای پذیرش ۵۰ نفر در هر دوره و رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری دستگاه ها از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، انتظامی و دادستانی، راه اندازی شود.

به گفته وی در این مرکز معتادان ۱۵ روز قرنطینه می‌شوند و در صورت منفی بودن تست کرونا به مراکز ترک اعتیاد یا اقامتی ماده ۱۶ ارجاع داده خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان همچنین به اولویت های این دبیرخانه در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: اجرای طرح پیشگیری و فرهنگی برای دانش آموزان و تقویت مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر از جمله این اولویت ها است.

روحانی فر بیان کرد: طرح پیشگیری از اعتیاد تا سال ۱۴۰۰، تمامی دانش آموزان استان را پوشش خواهد داد.

وی به ضرورت تقویت مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در گلستان اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۰ تن انواع مواد مخدر با متلاشی شدن ۱۱۶ باند و دستگیری چهار هزار و ۸۰۰ تن قاچاقچی و معتاد و امسال هم هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان با رصد اطلاعاتی پلیس از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۳۳ نقطه شهری و یک هزار و ۷۵ روستا مستقرند.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زیر نظر ریاست جمهوری فعالیت می‌کند که وظیفه نظارت، سیاستگذاری و برنامه ریزی بر عملکرد فعالیت کاری ۲۳ دستگاه توسط این شورا در استان‌ها را بر عهده دارد.

کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

خبر حمید یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه