توفان با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت استان گلستان را درنوردید

توفان با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت استان گلستان را درنوردید

♦️طی ۲۴ ساعت گذشته توفان با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت استان گلستان را درنوردید.

البرز گلستان ✍️ به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، پیرو صدور هشدار جوی سطح قرمز شماره ۱ مورخ ۲/۳/۹۹ مرکز پیش بینی استان مبنی بر تقویت جریانات جنوبی در استان ووقوع دماهای حداکثری بالای ۴۰ درجه سانتیگراد در تاریخ های ۲ و ۳/۳/۹۹ در شهرهای استان و متعاقب آن تغییر جهت جربانات و وقوع بادهای شدید، بارش باران و کاهش دما از بامداد ۴/۳/۹۹ ، روز دوم خرداد ۶ ایستگاه استان دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت نمودند که در بین آنها شهرهای گرگان و اینچه برون دمای ۴۱ درجه را تجربه کردند.

♦️در ادامه روز سوم خرداد ۱۳ ایستگاه دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند بطوریکه در اینچه برون دمای هوا در گرمترین ساعات سوم خرداد به ۴۵ درجه سانتیگراد رسید ولی از ساعات بامداد امروز چهارم خرداد ماه با ورود سامانه ناپایدار به استان وزش بادهای شدید در استان آغاز شد و در مدت تداوم توفان سرعت باد در مراوه تپه به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده ومیانگین سرعت باد در بین ایستگاههای سینوپتیک استان حدود ۷۵ کیلومتر در ساعت اندازه گیری و ثبت شده است.

♦️ضمن اینکه بعد از وقوع توفان، بارندگی بیشتر شهرهای استان را فرا گرفت و میزان بارش بین ایستگاههای سینوپتیک بین ۱ تا ۵ میلی متر ثبت و اندازه گیری شده و دمای هوا نیز با کاهش قابل ملاحظه در گرمترین ساعات امروز در مراوه تپه به ۲۵ و در ساعات بامداد علی آباد با ۱۷ درجه خنک ترین شهر استان گزارش شده است.

♦️هم اکنون هوای بیشتر مناطق استان ابری و در پاره ای نقاط همراه با بارش ملایم و دما در مرکز استان ۱۹ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۹ درجه سانتیگراد کاهش داشته است.

♦️ لازم به ذکر است که این سامانه ناپایدار از بامداد دوشنبه از استان خارج شده و تا آخر هفته هوای نسبتا” پایدار دراستان حاکم شده و دمای هوا نیز متعادل خواهد بود.

 

خبر حسین مصدق

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۹ ب.ظ

دیدگاه