- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان: روستاییان گلستانی، نقش مهمی در مدیریت بحران حادثه سیل و بیماری کرونا داشتند

✅ مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان: روستاییان گلستانی، نقش مهمی در مدیریت بحران حادثه سیل و بیماری کرونا داشتند

?البرز گلستان  به گزارش روابط عمومی کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع گلشن گرگان، بیست و هفتمین برنامه شمیم گلشن، با حضور علی نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با موضوع نقش دهیاری ها و روستاییان در مدیریت بحران و ایجاد نشاط اجتماعی، اول خرداد ماه به صورت زنده از صفحه مسجد جامع گلشن در شبکه مجازی اینستاگرام، پخش شد.

? مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در ابتدای این برنامه ضمن تشکر از تهیه و تولید برنامه شمیم گلشن، این برنامه را یک فعالیت ارزنده و فرهنگی دانست که زمینه ارتباط بیش از پیش نسل جوان با فضای معنوی مسجد را در ایام بیماری کرونا را برقرار کرد.

? علی نصیبی افزود: ۴۶/۶ درصد از جمعیت استان گلستان یعنی بالغ بر ۸۷۱ هزار نفر از جمعیت استان را روستاییان، تشکیل می دهند.

? وی اظهارکرد: دهیاران به صورت قانونی مدیر بحران و مدیریت پدافند روستاها هستند که در بحران های اخیر مانند سیل و کرونا، آنها از ظرفیت خودشان با همکاری معتمدین روستا و بسیج مردم در زمینه های مختلف همچون ایجاد سیل بند، انتقال مردم سیل زده به نقاط امن، توزیع ارزاق میان سیل زده ها و … به نحو شایسته و مثبت استفاده کردند.

? وی یادآورشد: در ایام حادثه سیل، ۳۳۰ روستای استان گلستان درگیر سیل و رانش های ناشی از سیل قرار گرفت. به حمدالله در دوران پس از سیل، با پیگیری دهیاری های و کمک های نهادهای مختلف از جمله بنیاد مسکن، تا کنون ۱۶ هزار خانه روستایی، احداث، بهسازی و یا صدور پروانه انجام شد.

? مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با نقش محوری حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در تحکیم وحدت استان گلستان گفت: همه اقوام گلستانی در حادثه سیل در کنار هم بودند، نمونه بارز آن را در روستای محمدآباد شاهد بودیم، همه مردم استان و فعالان فرهنگی و اجتماعی برنامه های مختلفی برای یاری رساندن به مردم سیل زده انجام دادند.

? در ادامه علی نصیبی اشاره کرد: جشنواره هایی که توسط اداره روستاها و شوراهای استانداری گلستان اجرا می شوند با عنوان فرهنگ و اقتصاد روستا با پیگیری و محوریت دهیاران، مدیران شوراهای روستا و فعالان فرهنگی و اجتماعی روستاها، افزایش نشاط اجتماعی، ارتقای همدلی و همگرایی روستاییان، حفظ و احیا میراث معنوی روستاها، معرفی جاذبه های گردشگری و ظرفیت های اقتصادی روستاییان را به عنوان هدف دنبال می کند.

? وی اذعان کرد: در این جشنواره ها، آداب و رسوم، گویش ها، موسیقی محلی، صنایع دستی، غذاهای محلی، باورها و سنت های مردم روستاها ارائه می شود.

?وی در این خصوص گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر بود در نورزو سال گذشته، ۲۵ جشنواره و نوروز امسال، ۳۰ برنامه اجرا شود که به دلیل حادثه سیل و بیماری کرونا، این برنامه ها و جشنواره ها، لغو شد، ان شاء الله سعی داریم قبل از ماه محرم، تعدادی از جشنواره ها را با قدرت و برنامه ریزی بهتر، اجرا کنیم.

?علی نصیبی افزود:خوشحالیم که برگزاری نوروزگاه ها وجشنواره های روستاییان استان گلستان به عنوان الگو برای سایر استان ها تبدیل شد و این چیزی نیست جز نتیجه اشتیاق روستاییان،پیگیری دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای استان گلستان.

? وی در این راستا تاکید کرد: در آخرین جشنواره ویژه روستاییان که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، روستاییان استان گلستان موفق شدند در چهار بخش از هشت بخش جشنواره، مقام اول را به دست آورند.

 

0 [1]
0 [1]