نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان: روستاییان گلستانی، نقش مهمی در مدیریت بحران حادثه سیل و بیماری کرونا داشتند

✅ مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان: روستاییان گلستانی، نقش مهمی در مدیریت بحران حادثه سیل و بیماری کرونا داشتند

?البرز گلستان  به گزارش روابط عمومی کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع گلشن گرگان، بیست و هفتمین برنامه شمیم گلشن، با حضور علی نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با موضوع نقش دهیاری ها و روستاییان در مدیریت بحران و ایجاد نشاط اجتماعی، اول خرداد ماه به صورت زنده از صفحه مسجد جامع گلشن در شبکه مجازی اینستاگرام، پخش شد.

? مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در ابتدای این برنامه ضمن تشکر از تهیه و تولید برنامه شمیم گلشن، این برنامه را یک فعالیت ارزنده و فرهنگی دانست که زمینه ارتباط بیش از پیش نسل جوان با فضای معنوی مسجد را در ایام بیماری کرونا را برقرار کرد.

? علی نصیبی افزود: ۴۶/۶ درصد از جمعیت استان گلستان یعنی بالغ بر ۸۷۱ هزار نفر از جمعیت استان را روستاییان، تشکیل می دهند.

? وی اظهارکرد: دهیاران به صورت قانونی مدیر بحران و مدیریت پدافند روستاها هستند که در بحران های اخیر مانند سیل و کرونا، آنها از ظرفیت خودشان با همکاری معتمدین روستا و بسیج مردم در زمینه های مختلف همچون ایجاد سیل بند، انتقال مردم سیل زده به نقاط امن، توزیع ارزاق میان سیل زده ها و … به نحو شایسته و مثبت استفاده کردند.

? وی یادآورشد: در ایام حادثه سیل، ۳۳۰ روستای استان گلستان درگیر سیل و رانش های ناشی از سیل قرار گرفت. به حمدالله در دوران پس از سیل، با پیگیری دهیاری های و کمک های نهادهای مختلف از جمله بنیاد مسکن، تا کنون ۱۶ هزار خانه روستایی، احداث، بهسازی و یا صدور پروانه انجام شد.

? مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با نقش محوری حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در تحکیم وحدت استان گلستان گفت: همه اقوام گلستانی در حادثه سیل در کنار هم بودند، نمونه بارز آن را در روستای محمدآباد شاهد بودیم، همه مردم استان و فعالان فرهنگی و اجتماعی برنامه های مختلفی برای یاری رساندن به مردم سیل زده انجام دادند.

? در ادامه علی نصیبی اشاره کرد: جشنواره هایی که توسط اداره روستاها و شوراهای استانداری گلستان اجرا می شوند با عنوان فرهنگ و اقتصاد روستا با پیگیری و محوریت دهیاران، مدیران شوراهای روستا و فعالان فرهنگی و اجتماعی روستاها، افزایش نشاط اجتماعی، ارتقای همدلی و همگرایی روستاییان، حفظ و احیا میراث معنوی روستاها، معرفی جاذبه های گردشگری و ظرفیت های اقتصادی روستاییان را به عنوان هدف دنبال می کند.

? وی اذعان کرد: در این جشنواره ها، آداب و رسوم، گویش ها، موسیقی محلی، صنایع دستی، غذاهای محلی، باورها و سنت های مردم روستاها ارائه می شود.

?وی در این خصوص گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر بود در نورزو سال گذشته، ۲۵ جشنواره و نوروز امسال، ۳۰ برنامه اجرا شود که به دلیل حادثه سیل و بیماری کرونا، این برنامه ها و جشنواره ها، لغو شد، ان شاء الله سعی داریم قبل از ماه محرم، تعدادی از جشنواره ها را با قدرت و برنامه ریزی بهتر، اجرا کنیم.

?علی نصیبی افزود:خوشحالیم که برگزاری نوروزگاه ها وجشنواره های روستاییان استان گلستان به عنوان الگو برای سایر استان ها تبدیل شد و این چیزی نیست جز نتیجه اشتیاق روستاییان،پیگیری دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای استان گلستان.

? وی در این راستا تاکید کرد: در آخرین جشنواره ویژه روستاییان که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، روستاییان استان گلستان موفق شدند در چهار بخش از هشت بخش جشنواره، مقام اول را به دست آورند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۴ ب.ظ

دیدگاه