- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس کوچکی مدیر تعاون روستایی استان گلستان : مهمترین وظیفه سازمان تعاون روستایی کمک به کشاورزان در خرید و فروش محصولات کشاورزی و تنظیم بازار است

مهندس کوچکی مدیر تعاون روستایی استان گلستان :، مهمترین وظیفه سازمان تعاون روستایی را کمک به کشاورزان در خرید و فروش محصولات کشاورزی و تنظیم بازار دانست .
اللبرز گلستان مدیر تعاون روستایی استان گلستان از آغاز خریدمحصولات تضمینی سالجاری از جمله کلزا خبرداد .
مهندس کوچکی با یادآوری اینکه در سال زراعی ۹ ۸ ( ۷۳ هزار تن گندم، ۱۰۳ هزار تن کلزا ، سویا ۱۲ هزارتن، پنبه ۲۷۰۰ تن و آفتابگردان ۱۸۰۰ تن ) خریداری شده است، گفت : در این میان۳۵۰۰۰ تن کود در بین کشاورزان توزیع و قسمت اعظمی از بذور استان ( تقریباً ۵۰ درصد) نیز توسط شبکه تعاون روستایی استان گلستانفرآوری شده است .
وی، افزود : با کمک تعاون روستایی تشکل هایی شامل اتحادیه زنبورداران و شرکت های تعاونی زنبورداری در سطح استان و شهرستان ها نقش مهمی را در بهبود وضعیت تولید و معیشیت زنبورداران و اشتغال پایدار ایفا کرده اند .
در ادامه مهندس کوچکی مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان افزود؛ در حوزه نظامهای بهره برداری و تعاونیهای تولید اقدامات شاخصی از جمله ۴۰ طرح آبی و خاکی در ۲۵ تعاونی تولید با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
مدیر تعاون روستایی استان گلستان با اشاره بر
قانون شرکت های سهامی زراعی و تعاونیهای تولید و تبدیل شرکت های تعاونی تولید به
شرکتهای سهامی زراعی، تصریح کرد : در این طرح مقرر است ۵ شرکت تعاونی تولید شادی مهر آق قلا، انصار گلستان، تنگلی، آق تقه و کرند به شرکت سهامی زراعی تبدیل شوند که تاکنون مقدمات تبدیل در این شرکت ها مهیا شده و در حال انجام می باشد .
به گفته وی؛ تبدیل این شرکت ها به شرکت های سهامی زراعی از طرح های خوبی است که مورد تقدیر مسئولان استان و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گرفته و حتی از سایر استانها برای بازدید از اینگونه شرکت ها به استان گلستان می آیند .
وی، افزود : در حوزه تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی حدود ۱۳۹ هزار بهره بردار داریم که بیش از ۵۰ هزار نفر (۴۰ درصد ) آن عضو نظام صنفی کشاورزی استان گلستان هستند .
مدیر تعاون روستایی استان گلستان در خاتمه،خاطر نشان کرد : هماهنگی لازم جهت تهیه وتوزیع نهاده های کشاورزی ، نظارت و کنترل برشبکه
تعاون روستایی از طریق واحدهای حسابرسی و آموزش ، سازماندهی و ساماندهی تشکلهای گل و گیاهان زینتی و همچنین توسعه صادرات زعفران و گیاهان دارویی در تعاونیهای تولید از اقدامات مهم و موثر سازمان تعاون روستایی استان در سال جاری است .

[1]

0 [2]
0 [2]