مصاحبه اختصاصی پایگاه خبری البرز گلستان باآیت الله یعقوبی امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و معاون فرهنگی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور :

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان آیت الله یعقوبی امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی ومعاون فرهنگی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه سراسر

کشور طی مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری البرز گلستان در باره مقوله سلامت و امنیت  از نگاه دین  شرکت نموده و به سوالات خبرنگار ما پاسخ دادند ایشان ضمن تقدیر تشکر از اصحاب رسانه به واسطه در ج صحیح و سالم اخبار در جامعه در باره این سوال که نظر شما در باره مقوله سلامت و ارتباط آن با سائرموضوعات مختلف در جامعه چه می باشد بیان نمود: سلامت در نگاه دین دو معنا دارد یکی سلامت جسم و یکی سلامت جان و روح و اسلام برای هردو آنان ارزش قائل شده .

وی در ادامه افزود : راجع به سلامت روح و جسم اسلام صحبت دارد و قرآن را کتاب سلامت نام نهادند و قرآن آمد تا دلها و قلبهای  مریض را شفا بدهد و سلامت وشفا به روح وجان انسانها  بدهد . آیت الله یعقوبی درباره مسئله سلامت در کشور اظهار نمودند: در کشور ما سلامت روح و جسم وبهداشت مسئله جدی است مخصوصا اخیر که دولت تصمییم گرفته به مسئله سلامت و نظام سلامت را بیشتر بها دهد و حرکت محسوسی در کشور بوجود آمده و انشاالله با این تدبیر جدید ساماندهی شود و مردم دیگر دغدغه ای نداشته باشند .

معاون فرهنگی ائمه جمعه کشور سپس در باره نزدیکی مسئله سلامت با امنیت بیان نمود: یکی از مسائل هر کشور بهداشت و درمان است و مردم اگر از این جهت امنیت داشته باشند بخش مهمی از امنیت را بدست آورده اند اگر نظم و انضباط در بحث سلامت و بهداشت و روان نباشد یعنی ناامنی و ما ناامنی را همیشه حمله نظامی نمی دانیم هم اینکه مردم دغدغه داشته باشند و مردم برای حل مسائل ومشکلات بهداشت درمان خود پاسخگو ماسبی پیدا نکند و پناهگاهی پیدا نکند این ناامنی می باشد و اسلام با نا امنی مخالف است چه نا امنی سیاسی و فرهنگی و چه ناامنی بهداشتی و روانی .

وی سپس ضمن بیان خدیثی از امام جعفر صادق (ع) بیان نمود: امام صادق (ع) فرمود : مردم به سه چیز نیاز دارند امنیت -عدالت و رفاه زندگی و اسلام همان مقدار برای امنیت و عدالت اهمیت قائل است برای رفاه زندگی مردم نیز اهمیت قائل است .

امام جمعه بجنورد سپس در باره رابطه بهداشت و در مان با توسعه پایدار اظهار نمودند: یکی از رکنهای پایدار هر کشور موضوع بهداشت و درمان است اگر یک دو.لتی بتواند موضوع سلامت ونظام بهداشت را ساماندهی کند گامهای برزگی در توسعه پایدار برداشته  و یقینا در مسائل فرهنگی و اقتصادی هم نتیجه میگیرد  زیر ا عقل سالم در بدن سالم است  ما می گوییم کشاورزی پویا شود و فرهنگ ما شکوفا شود و سیاست ما متوان شود

همه اینها در پرتو سلامت است . یک انسان سالم می تواند سیاست سالم و اقتصاد سالم ایجاد کند فرهنگ سالم تولید کند سلامت مقوله بسیار گسترده ای است .

آیت یعقوبی در ادامه در باره جایگاه سلامت در بهشت بیان نمودند : قرآن بهشت را دار السلام نا م نهاده یعنی خانه سراسر سلامتی است حتی داریم از قرآن که در بهشت مریضی نیست و نقص جسمانی نیست و خداوند به سلامت در بهشت افتخار می کند .

امام جمعه بجنورد سپس در باره نقش خیرین سلامت در امر بهداشت و درمان بیان نمودند: ما باید از تمامی پزشکان و پرستاران و خیرین سلامت که درمانگاه خیرین ساخته اند و خیلی افراد داریم در کشور ما که به جای  مسجد و حسینیه رفتند درمانگاه ساختن که خیلی مهم است که این برگرفته از فرهنگ دینی ما می باشد .

و باید از اینها تشکر کرد و حدیثی از امام صادق (ع) داریم که می فرماید : سپاسگزاری ترین شمابرای خدا کسی است سپاسگزار تر برای مردم باشد. و اگر سپاسگزاری نکنیم خدا را سپاس نگفتیم .

وی در خاتمه در این باره به مسئولین سفارش نمودند که : مسئولین بهداشتن و درمان مردم را توجیه کنندو آگاهی رسانی کنند و این طرح جدید را برای مردم توضییحی بیشتر دهند و پیگیری نمایند تا ساماندهی شود .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۳ ق.ظ

دیدگاه