مدیرکل بیمه سلامت گلستان ازاجرای طرح استحقاق سنجی از تیرماه امسال در مراکز درمانی بخش خصوصی در حوزه سرپایی خبر داد

«مهرداد کمانگری» گفت: یکی از اقدامات بیمه سلامت در سازمان الکترونیک و الکترونیکی شدن بیمه سلامت، طرح استحقاق سنجی بود که در مراکز دانشگاهی و سطح یک استان گلستان اجرا شده بود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: این طرح از تیرماه امسال در مراکز درمانی خصوصی شامل بستری و سرپایی نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیکی و نسخه پیچی، اظهارداشت: این طرح نیز از کردکوی آغاز شده بود و در برخی از مراکز دانشگاهی نیز اجرا شد.

کمانگری ادامه داد: برای اجرای این طرح، آموزش های لازم به پزشکان داده شده و فرد بیمار می تواند با ارائه کد ملی به مراکز درمانی مراجعه و خدمات دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر پزشکی نتواند در این طرح وارد شود، می تواند از طریق سربرگ خود نسخه نویسی را انجام دهد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اهداف این طرح، گفت: کاهش نسخ کاغذی، کنترل همپوشانی ها و افزایش رضایتمندی موسسات از اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره تصویب تعرفه های پزشکی سال ۹۹ در (۱۳ اردیبهشت)، افزود: به طور متوسط حدود ۲۰ درصد تعرفه های بخش سرپایی افزایش یافته است.

کمانگری گفت: به منظور اجرای این مصوبه در استان گلستان نیز کارگروهی با حضور نمایندگان بیمه های پایه، تکمیلی، نظام پزشکی و غیره در دانشگاه علوم پزشکی گلستان تشکیل و نسبت به تعیین تعرفه در استان تصمیاتی گرفته شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیات اخذ شده، تعرفه پزشکان عمومی، تخصصی و کارشناسان پروانه دار ۲۰ درصد و روانشناسان ۲۶ درصد افزایش یافته است./شبستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه