سعادتفر معاون آمار واطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان خبر داد: راه اندازی مرکز تلفن (call center )(شماره رایگان ۲۱۲۱) برای اجرای طرح‎‌های آماری در سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان

سعادتفر معاون آمار واطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان: مرکز تلفن (call center )  برای اجرای طرح‎‌های آماری در سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان راه اندازی گردید.

البرز گلستان به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان آقای سعادت فر معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست با این پایگاه ضمن اعلام این خبر افزود: این مرکز تلفن در محل معاونت آمار و اطلاعات سازمان با سرشماره چهار رقمی دوطرفه ۲۱۲۱ در حال حاضر برای اجرای طرح‎‌های آماری بویژه طرح آمارگیری نیروی کار فصل بهار ۱۳۹۹ می باشد.

راه‌اندازی مرکز تلفن با سرشماره چهار رقمی دوطرفه 2121 برای اجرای طرح‎‌های آماری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه این طرح به صورت فصلی و با مراجعه حضوری به خانوارهای نمونه در سال‌های گذشته اجرا می‌گردید، ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا مأموران آمارگیر به جای مراجعه حضوری، از طریق تماس تلفنی با سرشماره چهار رقمی ۲۱۲۱  با خانوارهای نمونه پرسشنامه‌ های مربوطه را تکمیل می­‌نمایند و در صورت عدم دسترسی به شماره تماس خانوار و یا عدم پاسخگویی خانوار به تلفن، به صورت حضوری نسبت به جمع‌آوری اطلاعات اقدام می‌گردد.

ایشان افزود: اجرای فصل بهار طرح آمارگیری نیروی کار از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۳ خردادماه از طریق تماس تلفنی ماموران آمارگیر به ۱۷۷۶ خانوار نمونه از خانوارهای شهری و روستایی در سطح استان انجام می‌گیرد.

 

راه‌اندازی مرکز تلفن با سرشماره چهار رقمی دوطرفه 2121 برای اجرای طرح‎‌های آماری

سعادت فر همچنین اظهار داشت: طرح آمارگیری نیروی کار بر اساس نیاز برنامه‏ ریزان و با هدف محاسبه شاخص‌ های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن­ها طراحی شده است. این طرح از مهم‌ترین طرح‌های آماری مرکز آمار ایران بوده که منطبق بر آخرین توصیه‌ های سازمان بین‏‌المللی کار بوده و برای مقایسه بین‌المللی شاخص‌های نیروی کار امکان بهتری را فراهم می­‏آورد.

سعادت فر در ادامه گفت : این طرح توسط مرکز آمار ایران با همکاری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به صورت نمونه گیری اجرا می‌گردد و برای اولین بار توسط مرکز آمار ایران به شیوه تلفنی در دست اجراست و امید می رود این شیوه بتواند جایگزین شیوه حضوری در اجرای طرح‌های آمارگیری مرکز آمار ایران گردد.

وی  در پایان افزود :هم استانیهای عزیزدر صورت هرگونه سوال ویا ابهام می توانند با شماره رایگان ۲۱۲۱ با مرکز تلفن معاونت آمار واطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تماس بگیرند.

تهیه خبر حسین مصدق

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۶:۱۷ ب.ظ

دیدگاه