- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان :نظارت کمرنگ بر زیر مجموعه از سوی مدیران بالادستی باعث ایجاد فساد در دستگاه ها می شود

البرز گلستان هادی هاشمیان در مراسم معرفی رئیس دادگستری گالیکش، با اشاره به نظارت کم رنگ دستگاه ها، اظهارکرد: متاسفانه متولیان انفال در نظارت ها یا کاهل هستند یا به عمد دست درازی و به متخلفان کمک می کنند.

هاشمیان افزود: نظارت کمرنگ بر زیر مجموعه از سوی مدیران بالادستی  باعث ایجاد فساد در دستگاه ها می شود و باید متولیان نسبت به این امر حساس باشند.

وی گفت: فرمانداران به عنوان بالاترین مرجع اجرایی در هر شهرستان باید نظارت بر دستگاه های اجرایی را جدی بگیرند و بسترهای بروز فساد اداری را شناسایی و رفع کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان از روسای دادگستری ها و دادستان ها هم خواست: به عنوان متولیان پیشگیری از وقوع جرم، مطالبه گر باشند و نظارت در حوزه ای که مسئولیت آن را بر عهده دارند جدی بگیرند و از دستگاه های اجرایی هم نظارت را مطالبه کنند.

هاشمیان با اشاره به اقدامات استان در پیشگیری از جرم، اضافه کرد: با همکاری مردم، علما، دانشگاهیان، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی سال گذشته تعداد پرونده های کیفری بیش از هشت هزار فقره کاهش یافت و تعداد جرم ها هم ۱۶ هزار و ۴۰۰ مورد کمتر شد که حکایت از شان و شعور مردم استان است.

وی آشنا نبودن با قوانین و مقررات را یکی از علل افزایش جرم عنوان کرد و از رئیس جدید دادگستری گالیکش خواست با کمک علما و دانشگاهیان و دانش آموختگان رشته حقوق و اعضای شورای حل اختلاف طرح هر مسجد یک حقوقدان را فعال و برای افزایش آگاهی حقوقی مردم شهرستان تلاش کند.

گفتنی است که امروز در مراسم های جداگانه روسای دادگستری های گالیکش و نوکنده و دادستان آزادشهر معرفی شدند.

در گالیکش رضا بذری که پیش از این دادستان آزادشهر بود، ریاست دادگستری گالیکش را عهده دار شد؛ در نوکنده هم علی خانی رئیس این بخش قضایی شد.

سیدعلی حسینی هم دادستانی آزادشهر را برعهده گرفت، علی عرب و محمد طالبی جوجاده روسای سابق دادگستری گالیکش و حوزه قضایی بخش نوکنده هم به عنوان مستشار دادگاه های تجدیدنظر استان منصوب شدند.

0 [1]
0 [1]