دشتیان دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان :خروج گندم از استان گلستان بدون مجوز غله ممنوع و قاچاق محسوب شود

البرز گلستان «ابراهیم دشتیان» در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان و شهرستان گرگان اظهار کرد: امروز جلسه ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان و شهرستان گرگان به صورت مشترک برگزار شد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان با بیان اینکه مباحث فرهنگی و پیشگیری در ستاد قاچاق کالا و ارز ملاک است، ادامه داد: قاچاق کالا از سوی مقام معظم رهبری به عنوان پدیده شوم شناخته شد و در سال ۸۱ طبق فرمان معظم له ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است.

وی با اشاره به سامانه جامع انبارها ادامه داد: در سطح استان گلستان حدود ۲۳ هزار انبار کالا شناسایی شده و مرحله نخست شناسایی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان انجام شده است.

دشتیان یادآور شد: هدف نهایی از سامانه جامع انبارها که مورد توجه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور است کنترل بازار، شناسایی کالاهای قاچاق در انبارها و هویت بخشی به تجارت رسمی کشور است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان تصریح کرد: در فصل برداشت گندم قرار داریم و استان گلستان دومین تولید کننده گندم کشور محسوب می شود و با نظارت ستاد قاچاق کالا و ارز کشور مصوب می شود خروج گندم از استان گلستان بدون مجوز غله ممنوع و قاچاق محسوب شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۳ میلیون لیتر سوخت به ادوات کشاورزی اختصاص یافت، گفت: در تأمین سوخت مشکلی وجود ندارد اما در توزیع آن مشکلاتی وجود دارد که درصدد هستیم ماشین آلات کشاورزی همانند خودروهای سواری کارت سوخت داشته باشند تا مالکان برای تأمین سوخت با مشکل مواجه نشوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه