- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

معاون شرکت شهرک های صنعتی گلستان از اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی اترک خبرداد

کدخبر۴۰۹۸۸

البرز گلستان معاون شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز در این نشست خبری بر حمایت بیشتر در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه اقتصادی اترک در جذب سرمایه گذاران تاکید کرد.

گلستان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک با دو هزار و ۴۰ هکتار زمین برای سرمایه گذاری دارد.

این استان شمالی جزو ۱۵ استان نخست کشور در برخورداری از زیر ساخت‌های جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و مطابق گزارش مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ۵۱۷ واحد تولیدی فعال و ۲۳۹ واحد راکد وجود دارد.

بهزاد شریفی از اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای ایجاد پست و خط انتقال تامین برق منطقه ویژه اقتصادی اترک خبر داد و گفت: این اعتبار توسط وزارتخانه های نیرو، صنعت، معدن و تجارت، کشور و سازمان برنامه و بودجه تامین و پرداخت می شود.

وی از اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی اترک خبر داد و افزود: این اعتبار در اختیار شرکت برق منطقه ای برای اجرای طرح قرار گرفته است.

ایجاد شهرک صنعتی اترک در استان گلستان با وسعت ۱۰۰۰ هکتار در جوار گمرک اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان به عنوان محل ورود راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران به کشورمان که عملیات احداث بندر خشک نیز در این گمرک در حال انجام است، ۱۴ سال پیش به تصویب رسید.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

خبرمسلم افتخاری

0 [1]
0 [1]