نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان : درفرآیند تهیه کتاب درسی نقش اولیا، رسانه ها و آموزش و پرورش یک ضرورت است

کدخبر:۴۰۹۷۸

به گزارش البرز گلستان قدرت اله نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان  اظهار کرد:امسال ۱۳۲۱ مدارس سطح استان تحت پوشش اینترنت رایگان ۲ساله با یک مودم  توسط شرکت مخابرات قرار می گیرند

وی در بحث بهینه سازی و یا تجاری سازی فضای آموزشی مدارس گفت :این طرح اجرای آن مشروط به این می باشد که این تجاری سازی لطمه ای به سرانه های آموزشی و پرورشی و ورزشی نزند

وی اعلام کرد : در سطح استان ۳۳ نقطه برای تجاری سازی مدارس تعیین گردیده است

هفته معلم از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت را در پیش رو داریم و در این ایام تجلیل غیر حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا از مقام شامخ معلم را در نظر گرفتیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: از نگاه ما همه معلمان برتر و نمونه هستند ولی در راستای ارزیابی معلمان از بهمن ماه انتخاب معلمان شهرستانی و استانی رقم خورد.

نظری تاکید کرد: با توجه به جمع بندی انجام شده در مجموع از ۳۶۸ معلم متوسطه اول و دوم، مدارس غیر دولتی، عشایری، استثنایی، فعالان فضای مجازی، معاونان و مدیران مدارس تجلیل خواهیم کرد.

وی افزود: در هفته معلم از ۲۸۹ معلم برتر شهرستانی و ۱۹ معلم برتر استانی تجلیل می شود و همچنین امسال به ابتکار استان گلستان از معلمان برتر غیر دولتی به تعداد ۱۸ نفر تجلیل می شود.

وی به تلاش معلمان در فضای مجازی به منظور آموزش دانش آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا ۴۲ معلم فعال در فضای مجازی به ویژه در طرح شاد را خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان به روزشمار هفته معلم اشاره کرد و یادآور شد: بیشتر برنامه های هفته معلم در امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی دنبال می شود.

نظری بیان کرد: صدور پیام تبریک نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان، گفتگو مدیرکل آموزش و پرورش استان با صدا و سیما، تجلیل از پیشکسوتان، نشست در راستای جهش تولید با هنرستان های فنی و حرفه ای استان و برگزاری مراسم تجلیل از معلمان با حضور مقامات استانی در این هفته در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به زمان کتب درسی خاطرنشان کرد: سفارش  کتب درسی به صورت مجازی در درگاه الکترونیکی irtextbook.com و irtextbook.ir    در تمامی مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است.

نظری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان افزود :درفرآیند تهیه کتاب درسی نقش اولیا، رسانه ها و آموزش و پرورش یک ضرورت است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: ثبت نام کتب درسی برای دانش آموزان آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استنثایی از ۲۴ فروردین آغاز شده است و تا ۲۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

نظری بیان کرد: همچنین ثبت نام کتب درسی ورودی های پایه تحصیلی اول، هفتم و دهم از هشت تیرماه آغاز  و تا ۲۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اگر خانواده هایی به هر دلیل نتوانستد انفرادی ثبت نام کنند مدارس در دوشنبه دایر خواهد بود و می توانند وجه ثبت نام کتب درسی را خانواده ها به حساب مدارس واریز کنند و مدیر ثبت نام گروهی را برای دانش آموزان انجام خواهند داد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در کشور ۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ شده و بالغ بر  چهار میلیون جلد کتاب را برای بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز در سال آینده خواهیم داشت.

نظری متذکر شد: در سنوات گذشته کتب درسی دوره متوسط از طریق کتابفروشی ها عرضه می شد و امسال ثبت نام کتاب از طریق فضای مجازی انجام و کتاب های درسی در روز نخست مدارس بین دانش آموزان عرضه می شود./انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۲ ب.ظ

دیدگاه