- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

طلوعیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:در سال ۹۸، ۴۱ واحد راکد احیاءو موجب اشتغال ۳۴۳ نفرشد

به گزارش البرز گلستان حسین طلوعیان رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت گلستان در نشست با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: صنعت، معدن و تجارت گلستان در سال گذشته با صدور ۳۸۴ فقره جواز تأسیس ۴۶ درصد رشد داشت و از لحاظ صدور مجوز رتبه بیست و پنجم را در کشور به خود اختصاص داد.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۴۷ طرح در حوزه صنعت وجود دارد که از لحاظ پیشرفت فیزیکی ۲۳۵ طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت دارد، همچنین ۲۷۸ درصد با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد، ۴۱۷ طرح با پیشرفت بیش از ۱۰ درصد و ۶۳۰ طرح با پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد در دست اجرا است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: رقم سرمایه گذاری طرح ها در استان گلستان در سال گذشته ۲۶٫۲ درصد افزایش داشت و گلستان از لحاظ اشتغال این طرح ها رتبه ۲۴ کشور را به خود اختصاص داده است.

طلوعیان ابراز داشت: در سال گذشته ۱۳۹ پروانه بهره برداری در گلستان صادر شد که نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است و استان گلستان از لحاظ صدور پروانه بهره برداری در کشور در رتبه پانزدهم قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان یادآور شد: حدود ۶۰ درصد از ارزش سرمایه گذاری ما در سال ۹۸ افزایش داشت و به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان رسید، این در حالی است که ارزش سرمایه گذاری در سال ۹۷، ۵۶۰ میلیارد تومان بوده است.

طلوعیان افزود: طی سال های اخیر احیای واحدهای صنعتی با کمک همه دستگاه های اجرایی به ویژه قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته است و در سال ۹۷، ۳۹ واحد راکد و در سال ۹۸، ۴۱ واحد راکد احیاء شد و احیای مجدد این واحدها برای ۳۴۳ نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، ایجاد فرصت شغلی در حوزه صنعت حدود ۲۸ درصد رشد داشت و میزان اشتغال در صنعت به ۲ هزار و ۳۶ نفر رسید و استان گلستان از لحاظ اشتغال و میزان سرمایه گذاری در کشور رتبه هفدهم را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه پیش بینی می شود سال ۹۹، ۵۰ واحد صنعتی راکد احیاء شود، بیان کرد: حدود ۱۷٫۴ درصد واحدهای ما راکد هستند و ۲۶ درصد از واحدها یک تا ۳۰ درصد، ۲۳ درصد واحدها ۳۰ تا ۵۰ درصد و ۲۳ درصد از واحدها ۵۰ تا ۷۰ درصد و حدود ۱۰ درصد از واحدها بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند.

وی بیان کرد: در حوزه رونق تولید تا پایان سال ۹۸، ۳۷۱ طرح مصوب با میزان تسهیلات ۲ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان داشتیم و از این میزان به ۱۱۷ طرح معادل ۴۶۷ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۸ تسهیلات پرداخت شده است.

طلوعیان اذعان کرد: در سال ۹۸ در حوزه تبصره ۱۸ نیز ۷۵ طرح با پیشنهاد تسهیلاتی ۶۱۲ میلیارد تومان مصوب شد و از این میزان ۱۳۹ میلیارد تومان به ۱۶ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به اعتبارات بازسازی و نوسازی اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۸، ۷۰۴ میلیارد تومان در ۲۰۵ طرح به این بخش اختصاص یافت که از این میزان ۴۱ طرح با ارزش تسهیلاتی ۱۲۱ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داد، اذعان کرد: گلستان در بخش اعتبارات بازسازی و نوسازی با پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد، همچنین در تبصره ۱۸ در رتبه سیزدهم کشور قرار گرفت.

0 [1]
0 [1]