هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل پرونده برای تعدادی از اعضای شوراهای شهری و روستایی استان خبر داد.

تشکیل پرونده برای تعدادی از اعضای شوراهای شهری و روستایی در گلستان
البرز گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از تشکیل پرونده برای تعدادی از اعضای شوراهای شهری و روستایی استان خبر داد.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نشست با منتخبین شوراهای عالی اسلامی شهر و روستاهای استان گلستان، قانون را فصل الخطاب همه اقدامات دانست و با اشاره به ارتباط نزدیک اعضای شورای با مردم از آنها خواست اطلاعات خود از قوانین و مقررات را به روز کنند تا مشاوره به مردم و پیگیری مطالبات آنها منطبق با قوانین روز باشد.
هادی هاشمیان با بیان این که قانونگذاری محلی از وظایف شوراهاست گفت: بیشترین قوانین نقض شده در دیوان عدالت اداری، مصوبات شوراهای شهری و روستایی است و به همین علت باید اعضای شوراها، قوانین و آرای دیوان عدالت اداری که در روزنامه رسمی کشور درج می شود مطالعه کنند تا چنین قوانینی کمتر تصویب شود.
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود افزود: مصوبات شورای شهر و روستا نباید در راستای منافع اعضا باشد و یکی از مواردی که باید در هیئت های تطبیق به دقت بررسی شود همین موضوع است .
هادی هاشمیان افزود: خوشبختانه در استان مصوبات اینچنینی کم وجود دارد اما تعداد اندکی هم بود که سبب شد سال گذشته برای برخی اعضای شوراها تشکیل پرونده دادیم .
هاشمیان ادامه داد: تعدادی از این پرونده ها در حال رسیدگیست و برای چند مورد آن هم رای دادگاه بدوی صادر شده است .
این مقام ارشد قضایی استان با تاکید بر این که در برخورد با فساد قاطعانه عمل می کنیم از اعضای شوراها خواست نظارت بر زیرمجموعه را جدی بگیرند و هر جا که نیاز به کمک و همراهی دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و مفسدان داشتند علاوه بر مراجعه حضوری ، می توانند تخلفات را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ پیامک کنند .
هادی هاشمیان گفت: گزارش های پیامکی را شخصا مطالعه و بررسی می کنم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۰ ب.ظ

دیدگاه