مدیرمسئول گروه خبر البرز گلستان :مسئولان از ظرفیت همدلی که در بین مردم به وجود آمده برای توسعه استان استفاده کنند

کدخبر۴۰۹۴۱

البرز گلستان به نقل ازخبرگزاری شبستان– گرگان، داود خاندوزی؛  رزمایش مواسات و همدلی با منویات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان آغاز شد و مردم ولایتمدار نگارستان ایران در مسیر تحقق به فرامین مقام معظم رهبری گام برداشتند.

هر کسی در حد توان و بضاعت مالی که داشت در این مسیر وارد شد و تلاش کرد که در این ایام دستگیر اقشار آسیب دیده و نیازمندان جامعه شود.

با وجود اینکه سرمای کرونا بر اقتصاد بسیاری از خانوارهای جامعه نفوذ کرده است اما بسیاری از خانواده ها با مواسات سفره های خود را کوچک کردند تا پدری در روزهای کرونایی شرمنده فرزند و خانواده خود نباشد.

از  نگاه فعالان رسانه ای استان گلستان همدلی اقشار مختلف مردم باعث شده که سرمای کرونا بر اقتصاد ضعیف اقشار آسیب دیده غالب نشود.

* کم توجهی به بازنشستگان و فعالان رسانه در ایام کرونا

«محمدصالح افتخاری» یکی از  فعالان رسانه ای در غرب استان گلستان از شرایط شهرستان کردکوی از زمان شیوع ویروس کرونا می گوید و اعتقاد دارد که گروه های مختلف مردمی با همدلی توانستند مچ کرونا را بخوابانند.

مدیرمسئول سایت خبری تحلیلی البرز گلستان تاکید کرد: مردم غرب از نظر اقتصادی محرومیت دارد و در این ایام کرونایی با وجود این محرومیت ها مردم در شهرستان کردکوی کمک های خوبی به ستاد مقابله با کرونا و رزمایش مواسات و همدلی داشتند.

افتخاری افزود: کارمندهای دولت در این ایام حاضر شدند که چند هزار تومان از حقوق خود را به رزمایش مواسات و همدلی اختصاص دهند و این کمک ها با اخلاص جمع آوری شد.

وی بیان کرد: برخی از افراد به واسطه چرخ خیاطی که در منزل داشتند برای دوخت ماسک به میدان آمدند و حال و هوای هشت سال دفاع مقدس در این ایام تداعی می شود.

فعال رسانه ای استان گلستان افزود: بسیاری از افراد در این ایام سفره غذایی خود را به دو قسمت تبدیل کردند و همچنین خیرین سلامت در غرب استان به خوبی عمل کردند.

افتخاری تاکید کرد: نهادهایی مثل آموزش و پرورش برای تولید ۱۰ هزار ماسک وارد عمل شد، نهادهای خیریه نیز کمک هایی خوبی داشتند و با وفاق و همدلی در کنار مردم بودند.

وی ابراز داشت: گرچه کرونا شرایط بدی را به وجود آورد ولی این ویروس چینی باعث شد که همدلی در بین مردم موج بزند و در غرب استان نیز این اقدامات مثال زدنی بود.

این فعال رسانه ای متذکر شد: بخش عمده فعالیت ها توسط سپاه، هلال احمر، مجموعه خیرین سلامت، آموزش و پرورش است و فرمانداری از این نهادها حمایت های خوبی داشته است.

افتخاری یادآور شد: مسئولی که می خواهد وارد میدان مقابله با کرونا شود باید دلی عمل کند و نمی توانیم در چارچوب قوانین و مقررات شرایط مقابله با کرونا را پیش برد.

وی گفت: توصیه ما به مسئولان این است که از ظرفیت همدلی که در بین مردم به وجود آمده برای توسعه استان و شهرستان استفاده کنند و خط فقر را در جامعه بشکنند.

این فعال رسانه ای استان گلستان یادآور شد: متاسفانه بازنشستگان در ایام کرونا دیده نشدند و این اقشار آسیب پذیرترین بخش های جامعه در شیوع ویروس کرونا بودند و تقریبا بالغ بر ۴۰ هزار بازنشسته در معرض خطر کرونا قرار دارند.

افتخاری خاطرنشان کرد: جامعه رسانه نیز در این ایام کمتر دیده شده و بسیاری از فعالان رسانه ای برای تهیه خبر و گزارش با کمترین امکانات به مراکز درمانی مراجعه می کنند و برخی از فعالان رسانه ای نیز در این ایام از نظر اقتصادی آسیب دیدند و یا بیمار شدند ولی کمتر کسی از آنها خبر گرفت.

وی گفت: وعده های مسئولان نسبت به اصحاب رسانه و بازنشستگان نخ نما بود و کمتر به این اقشار توجه شده است.

فعال رسانه ای استان گلستان ابراز داشت: در کشوری زندگی می کنیم که اکثریت مردم مسلمان هستند و اگر بخواهد کسی عبادت و روزه بگیرد اگر فرایض دینی آن در مساجد نشود در خانه این کار را انجام می دهد.

افتخاری یادآور شد: فضای مجازی بستری برای نشر ادعیه و فرایض دینی شده است و مردم از این شرایط بهره مند می شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۶ ب.ظ

دیدگاه