- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

تعاملی نتیجه بخش میان مرغداران و مسئولان/مهندس جافر رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی آینده جهان (کاج)

تعاملی نتیجه بخش میان مرغداران و مسئولان

البرز گلستان باید باور کنیم که گفتمان و طرح مسائل، به صورت مستدل، بدون هیاهو و جنجال های سیاسی و جناحی علاوه بر کمک به حل مشکل تولیدکنندگان، تامین منافع بلند مدت مصرف کنندگان و تثبیت موقعیت نظام تولید را نیز در بر دارد.
این اتفاق طی ماه گذشته برای صنعت مرغداری افتاد و بخشی از خواسته های آنان با توجه بیشتر معاونت امور دام و شرکت پشتیبانی جنبه اجرایی پیدا کرد و این امیدواری حاصل شد که صدای مرغداران شنیده می شود.
مهندس جافر رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی آینده جهان (کاج)، با بیان این مطلب، بر این موضوع تاکید کرد که نمایندگان صنوف، باید خواسته هایشان را به دور از فضاهای سیاسی و در دامنه برد رسانه های تخصصی، با مسئولان مرتبط در میان بگذارند.
جافر یادآور شد: طرح مسائل به این شیوه در شرایط کنونی و دشواری های مملکت بهتر است و مشکلی برای کشور ایجاد نمی شود.
جافر افزود: انجام چند مصاحبه اختصاصی با مضمون و محتوای اطلاع رسانی برای همفکری در حل چند مشکل عاجل از مشکلات عدیده صنعت مرغداری موجب شد در گام نخست، با پیگیری دکتر رضایی معاونت امور دام، موضوع در ستاد تنظیم بازار و کمیته مرتبط به صنعت مرغداری در وزارت صمت، مطرح و تعرفه صادرات گوشت مرغ ۷۰ درصد کاهش یابد.
در گام های بعدی این معاونت با انجام مصاحبه و انعکاس عمومی بر اظهارات مدیران تشکل های صنعت مرغداری صحه گذارد تا مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز اقتصادی و بازرگانی کشور با پذیرش واقعیت ها، تصمیمات مقتضی و جانبدارانه برای صنعت مرغداری اتخاد کنند.
جافر تاکید کرد: این پیگیری ها جای تقدیر و تشکر از دکتر رضایی معاونت امور دام دارد که به طور جدی و قاطع پیگیر مشکلات و کمبودهای صنعت مرغداری شدند.
وی گفت: تسریع در ترخیص بار کشتی های پهلو گرفته در بندر و خرید گوشت مرغ به قیمت تضمینی از مرغداران، از جمله این تعامل دو سویه بود که مرغداران را امیدوار کرد در ادامه فعالیت تولیدی آنان خللی به وجود نمی آید.
وی یادآور شد: از جمله مسائل دیگر، طرح موضوع مباشر خرید اتحادیه ها برای حذف واسطه ها بود که سودمند و به نفع تولید است.
مهندس جافر رئیس هیات مدیره مرغداران گوشتی گفت: همچنین از مهندس عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام که علاوه بر تشدید نظارت بر خرید واحدهای زیر پوشش این شرکت در استان ها، طی نامه ای و با هدف تخلیه بیشتر واحدهای مرغداری وزن کشتار را از یک کیلو و هشتصد گرم به ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم به واحدهای تحت پوشش در تمام استان ها ابلاغ کرد تشکر و قدردانی دارم.
جافر ابراز امیدواری کرد با عبور از وضعیت کنونی کشور، تولیدات صنعت مرغداری در چارچوب تعامل دوسویه و سودمند میان دولت و مرغداران به شرایط ثبات نسبی برسد و نیازی نباشد که کشور در این تنگناهای ارزی اقدام به واردات گوشت مرغ کند.
متن نامه ابلاغیه شرکت پشتیبانی برای خرید مرغ وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم به پیوست است.

[1]

0 [2]
0 [2]