رئیس پلیس فتا استان گلستان خبرداد:رانندگان فریب پیامک های توقیف خودرو و ثبت شکایت را نخورند

رانندگان فریب پیامک های توقیف خودرو و ثبت شکایت را نخورند

رئیس پلیس فتا استان گفت: مالکان خودروها، فریب پیامک‌های توقیف خودرو مبنی بر شکایت خانم و یا آقا علیه شما را نخورند این پیامک جعلی بوده و به دنبال سرقت اطلاعات مالی کاربران است.البرز گلستان

البرز گلستان سرهنگ “ابراهیم پرسا” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در این خصوص گفت: یکی از روش های کلاهبرداری مجرمان، ارسال پیامک مبنی بر حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی می باشد.
وی افزود: پیامی به برخی از مالکان خودروها با این مضمون ارسال شده که “مالک محترم خودروی….به شماره پلاک… ، در تاریخ…، حکم توقیف خودروی شما در خصوص شکایت خانم یا آقا علـیه شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت گردید. برای اطلاع از موضوع پرونده توقیف و مشخصات شاکی به سایت سامانه ابلاغ وارد شوید”.
سرهنگ پرسا افزود: در انتهای این پیام ، لیـنـکی قرار می گیرد که کاربر را به یک صفحه جعلی هدایت می کند. در این صفحه اعلام شده است که برای ورود مبلغ ۲ هزار تومان پرداخت کنید.
وی یادآور شد: در این مرحله کاربر به صفحات فیشینگ هدایت شده و با وارد کردن اطلاعات کارت، سارقان اینترنتی می توانند براحتی حساب شهروند را تخلیه نمایند.
این مقام انتظامی گفت: شهروندان عزیز، اخبار و اطلاع رسانی ها را از منابع معتبر دریافت کنند و به پیامک های با سرشماره های ناشناس اعتنا نکنند.
رئیس پلیس فتااستان برای پیشگـیری از سـرقت اینـترنتـی، به شهروندان توصیه کرد و گفت:
۱- قبل از درج اطلاعات کارت عابر بانک در درگاههای پرداخت اینترنتی ، حتماَ اطمینان حاصل بکنند که ، ابتدای نوار آدرس مرورگر این درگاه ، با پروتکل https شروع شده باشه و جهت درج سایر اطلاعات کارت بانکی ، حتماَ از صفحه کلید مجازی تعبیه شده در آن درگاه استفاده بکنند و دقت کنند که کی برد تعبیه شده و کادر کد امنیتی ، حاوی تصـویـر نباشد (پـویـا باشد) و اگر چنین شاخص هایی را نداشت ، بدانند که این درگاه ، یک درگاه جعلی یا فیشینگ است که صرفاَ جهت سرقت از حساب بانکی اشخاص طراحی شده است.
۲- اگر میخواهـید، اطمینان بیشتری پیدا بکنید که وارد درگاه الکترونیکی اصـلـی شده اید ، پیشنهاد می شود یک دفـعه ، اطلاعات کارتتان را در این درگـاه اشـتبـاه وارد بکنـید ، اگر این درگاه پرداخـت ، درگاه اصلی باشـد با پیغام خـطا مواجه خواهید شـد و درخواست مجـدد ورود اطلاعات صحـیح را در این صفـحه می دهد.
۳- همچنین پیشنهاد می شود کاربران ، اطلاعات ۱۶ رقمی کارت عابر بانکشان را در باکس مربوطه ، بصورت یک در میان وارد کنند ، یعنی با این روش که ، بعد از وارد کردن ۴ رقم اول از ۱۶ رقم کارت بانکی شان ، ۴ رقم چهارم و یا ۴ رقم سوم را در باکس خودش وارد کنند و نهایتاَ ۴ رقم دوم را در باکس دوم وارد کنند.
رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان تاکید کردو گفت:شهروندان به پیام ها و درخواست های مشکوک به خصوص پیامکها از خصوط شخصی اعتنا نکرده و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را از طریق مرکز فوریتهای سایبری سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند و یا با کارشناسان پلیس فتا استان گلستان با شماره های ۲۱۸۲۲۹۴۳ و ۲۱۸۲۲۹۷۲ تمـاس تا پیگـیری های لازم صورت پذیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۴:۴۳ ب.ظ

دیدگاه