مهندس کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان : بزودی انجمن حامیان میراث فرهنگی در هفته میراث فرهنگی آغاز بکار خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان مهندس ابراهیم کریمی در این نشست که از رسانه های فعال گلستان در بخش گردشگری نیز تجلیل به عمل آمد، گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد امکانات گردشگری در پارک ملی گلستان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی همچنین درادامه افزود: ۱۰۰ درصد اعتبارات سال ۹۳ تحقق یافته و تمام تلاشمان بر این است تا در سال۹۴ افزایش اعتبارات را داشته باشیم.

کریمی نقش اصحاب رسانه در توسعه فرهنگی و صنعت گردشگری را انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: رسانه ها می توانند هماهنگ با دستگاه های گلستان قدم برداشته و برای کمک، همراهی و پیگیری امور، نقش آفرینی کنند.

کریمی همچنین حضور رسانه های استان را در ستاد تسهیلات سفر نوروز بسیار پررنگ اعلام کرد و گفت: از آنجاییکه رسانه های استان برای رشد و تعالی این منطقه تلاش می کنند در حین کار هیچ خستگی را احساس نمی کنند که این امر شایسته تقدیر است.

وی خواستار صحت و سقم اخبار قبل از انتشار آن در سایت ها و رسانه های مکتوب شد و گفت: گاهی اخباری در سایت ها منتشر می شود که صحت آن از سوی روابط عمومی رد شده است.

او پرداختن به مسائل حاشیه ای را درخور و جایز ندانست و افزود: هدف پیشرفت استان و سازمان است و امیدواریم با نگاه مطلوب به سازمان ، گام های موثری در راستای توسعه وپیشرفت استان برداشته شود.
مهندیس کریمی ازپررنگ شدن نقش روابط عمومی در اداره کل وتغییر نگاه به این حوزه خبرداد و به تودیع و معارفه روابط عمومی این دستگاه اشاره داشت و اظهار کرد: احمد گلچین که پیش از این در روابط عمومی فرهنگ و ارشاد گلستان مسئولیت بر عهده داشت اکنون به عنوان مسئول روابط عمومی این اداره مشغول به فعالیت خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: سایت این اداره کل باید در سبد فرهنگی و رسانه ای مردم قرار گیرد و به کلیه نیازها و اطلاعات مورد نیازودغدغه ها درحوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پاسخ گوید.

وی با بیان این نکته که تغییر ساختاری در سایت اداره باید ایجاد شود، افزود: نیاز است اطلاعات درج شده در سایت میراث فرهنگی به چند زبان دنیا ترجمه شود تا سایر کشورها از ظرفیت و پتانسیل های استان مطلع شوند.

کریمی همچنین از نشست خبری این اداره کل درهفته میراث فرهنگی و همایش دهیاران در ۱۴ اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: برنامه های سال ۹۴ در ۳ حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست اعلام خواهد شد.

وی در ادامه یگان حفاظت میراث فرهنگی را یکی از بخش های مهم این اداره برشمرد و گفت: تقویت یگان حفاظت به جهت اهمیتی که دارد را در دستور کار قرار دادیم از این رو بنا داریم از لحاظ نیروی انسانی و ساختاری تحولات مهمی در این بخش ایجاد شود تا شرایط ناامنی برای تهدیدکنندگان میراث فرهنگی ایجاد شود.

کریمی همچنین به تشکیل انجمن حامیان میراث فرهنگی در هفته میراث فرهنگی وآغاز فعالیت آن ها اشاره داشت و نگاه اداره کل را به یگان حفاظت میراث فرهنگی خاص دانست.

به گفته وی، محمد شاهی پودینه از این پس در سمت مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی وجانشین فرماندهی این یگان برای صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی منصوب شده است.

وی از انتصاب جاوید ایمانیان در سمت رئیس دفتر فنی اداره میراث فرهنگی خبر داد و اظهار کرد: جابر کریمی نیز به عنوان جانشین رئیس دفتر فنی از این پس ارائه خدمت خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، انتصاب جعفر خاندوزی به عنوان دبیر کمیته فنی پژوهش و مشاور پژوهشی مدیر کل، رضا شاه حسینی به عنوان مشاور رسانه ای و فاطمه ربیعی به عنوان مشاورامور بانوان و همچنین محسن نصیری به عنوان مشاور امور جوانان اداره کل از دیگر تغییرات این اداره دانست.

گفتنی است دراین نشست از زحمات وتلاش های ، حمید منوچهری مدیرپیشین روابط عمومی وامورفرهنگی، مریم منصوری دبیر پیشین شورای پژوهشی، سیده فاطمه حسینی مشاور اموربانوان پیشین این اداره کل قدردانی شد.
111111

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۶ ب.ظ

دیدگاه