طلوعیان رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد : پلمپ ۴۸۶ واحد صنفی در استان گلستان در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی

رئیس سازمان صمت گلستان خبر داد :
پلمپ ۴۸۶ واحد صنفی در استان گلستان در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی
البرز گلستان طلوعیان گفت : در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی دولت تا کنون ۴۸۶ واحد صنفی در سطح استان گلستان پلمپ شده اند .
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسین طلوعیان گفت : در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی دولت که از تاریخ ۸ فروردین سالجاری آغاز شد ، تا کنون با همکاری پلیس نظارت بر اماکن ، نیروهای بازرسی اصناف و مراکز بهداشت شهرستان ها و سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تعداد ۴۸۶ واحد صنفی در رسته های غیر ضرور که بر خلاف بیانیه الحاقی مبادرت به باز نمودن واحدهای صنفی خود نموده بودند مورد پلمپ قرار گرفتند .
وی گفت : در طرح فاصله گذاری اجتماعی براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مشاغل به دو دسته با ریسک بالا و کم ریسک تقسیم بندی شدند ، و مشاغلی که ریسک بالایی در انتقال ویروس کرونا دارند پس از ۲۳ فروردین نیز همچنان تعطیل خواهند بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: برخی مشاغل پرریسک با توجه به اینکه اقلام ضروری جامعه را تامین می کنند برنامه ریزی شده که تحت شرایط خاصی فعالیت خود را ادامه دهند.
طلوعیان یادآور شد: در برخی از واحدهای صنعتی استان شاهد تراکم بالای نیروی کار هستیم و با مسئولان این واحدهای صنعتی صحبت شده است و به صورت داوطلبانه برخی از این واحدها به صورت شیفتی فعالیت خود را ادامه می دهند و از یک سوم ظرفیت نیروی کار خود در هر شیفت استفاده می کنند.
وی گفت: واحدهای صنعتی و معدنی جزو واحدهای پرریسک محسوب می شوند و واحدهایی مثل معادن زغال سنگ و واحدهای تولیدی شن و ماسه باید تدابیری برای آنها اتخاذ شود که بتوانند طی پروتکلی به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : بیشترین واحد صنفی پلمپ شده استان طی این مدت در شهرستانهای گرگان ، گنبد ، آزادشهر ، علی آباد و کردکوی واقع شده اند و شهرستانهای مراوه تپه و گالیکش نیز با توجه به رعایت صنوف ، هیچ واحد پلمپ شده ای نداشته اند .
وی ابراز امیدواری نمود با اتحاد و همدلی و همراهی تمامی اقشار جامعه هر چه سریعتر بر این ویروس منحوس غلبه نمائیم .

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۴:۰۱ ب.ظ

دیدگاه