مهندس فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان از بررسی ۶۸۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی طی سال ۹۸ در گلستان خبر داد.

اظهارنامه صادراتی و وارداتی در گلستان بررسی شد

مدیرکل استاندارد گلستان از بررسی ۶۸۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی طی سال ۹۸ در گلستان خبر داد.

مدیرکل استاندارد گلستان از بررسی ۶۸۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی طی سال ۹۸ در گلستان خبر داد.
البرز گلستان به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان محمود فرمانی اظهار داشت: هر کالایی که از مرزهای مشترک استان با دیگر کشورها وارد یا از آن خارج می شود، چنانچه مشمول استاندارد اجباری باشد، جهت ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان گلستان به استاندارد ارجاع داده می شود.
وی افزود: در سال گذشته، ۴۶۸ اظهارنامه صادراتی از گمرک استان به استاندارد ارجاع شد که از این تعداد، ۲۹۸ فقره، مربوط به کالاهای مشمول استاندارد اجباری و مابقی کالاهای غیر مشمول استاندارد اجباری بود که به منظور سنجش انطباق کالا و تعیین ماهیت آن مورد بررسی قرار گرفت.
دبیر شورای استاندارد گلستان ضمن اظهار این مطلب که خوشبختانه تمامی موارد مورد بررسی با استاندارد انطباق داشت و نتیجه منجر به صدور ۲۹۸ گواهی انطباق کالاهای صادراتی در استان شد، افزود: برنامه محول شده به استان گلستان از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، بررسی ۳۲۰ اظهارنامه صادراتی بوده است که عملکرد ما در سال گذشته، منجر به تحقق ۱۴۶ درصدی این آیتم شد.
وی در ادامه افزود: طی این مدت همچنین ۲۱۷ اظهارنامه وارداتی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، ۷۳ فقره مشمول استاندارد اجباری و ۱۴۴ مورد غیرمشمول بوده است.
مدیرکل استاندارد گلستان در ادامه بیان داشت: اظهارنامه های وارداتی نیز تماماً با استاندارد مربوط انطباق داشت و لذا ۷۳ گواهینامه انطباق وارداتی طی سال ۹۸ صادر شد.
دبیر شورای استاندارد گلستان یادآور شد: برنامه تکلیفی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بررسی اظهارنامه های وارداتی، ۱۴۰ اظهارنامه بوده است که عملکرد این اداره کل منجر به تحقق ۱۵۵ درصدی این آیتم شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸ ب.ظ

دیدگاه