معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:مردم در روز طبیعت از منزل خارج نشوند وخودقرنطینگی را ادامه دهند/فاصله گذاری اجتماعی ۵۷ نقطه در استان

کدخبر:۴۰۲۸۸

البرز گلستان  گروه طبیعت/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد شهدای سلامت به ویژه شهید خدمت استان گلستان اظهار کرد: با وجود آنکه استان گلستان یکی از سخت ترین شرایط را در سطح کشور داشت در حال حاضر در مقایسه با برخی استان های پرمسئله وضعیت قابل قبولی دارد، البته این به معنای وضعیت مطلوب استان گلستان نیست و وضعیت فعلی حاکی از مشارکت مردم، اقدامات حوزه درمان و اطلاع رسانی مطلوب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: پاندمی کرونا در ۱۴۰ سال گذشته اتفاقی نادر است که گریبان بیش از ۲۰۰ کشور را گرفته است و پیش بینی می شود دنیا به این راحتی نتواند از این بحران عبور کند.

وی اضافه کرد: سیاست های دولتمردان برای مقابله با ویروس کرونا در هر کشور متفاوت است و براساس آن سیاست ها، میزان ماندگاری کرونا ویروس متفاوت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: فعالیت برخی ادارات در این ایام ضرورت دارد و امکان تعطیلی آنها وجود ندارد، البته ادارات غیرضرور می توانند کار خود را به تعویق بیاندازند و یا با به شکل دیگری پیگیری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به روند قابل قبول کنترل کرونا در گلستان، نگرانی جدی برای خیزش دوباره و یا پنهانی کرونا در اقشار مختلف جامعه وجود دارد و یکی از مواردی که می تواند زمینه ساز این مسئله باشد روز طبیعت و ۱۳ فروردین است.

چراغعلی اضافه کرد: مدیریت روز طبیعت در استان گلستان بسیار سخت است چرا که در استان گلستان نقاط تفرجگاهی بی شماری وجود دارد و مردم خود باید به این باور برسند که جداسازی و فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های پیشگیرانه را رعایت کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان گلستان از مردم خواست خودقرنطینگی را ادامه دهند و در روز طبیعت از منزل خارج نشوند و گفت: پیش بینی می شود بعد از ۲۲ فروردین اعلام کنیم که در استان گلستان به شرایط مطلوب رسیدیم و خیزش اولیه کرونا تمام شده است.

وی افزود: ما نگران خیزش های پنهان کرونا در استان گلستان هستیم و اگر این مهم شکل بگیرد با وسعت و گسترش بیشتری همراه خواهد بود که کنترل آن کار سختی است.

چراغعلی متذکر شد: کرونا ویروسی ناشناخته است و پیش بینی های مختلف در خصوص آن وجود دارد اما در استان گلستان برای روزهای خیلی سخت نیز تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از کسانی که خودقرنطینگی را رعایت کردند قدردانی کرد و گفت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی ۵۷ نقطه در استان گلستان به عنوان ایستگاه در سطح استان گلستان مشخص شده است و در روز دوم بیش از ۳ هزار خودرو برگشت داده شد و می توان گفت این طرح در کنترل کرونا اثرگذار بوده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فقط ورودی های گلستان کنترل می شود اما از فردا برای پیشگیری از شیوع کرونا در ۱۳ فروردین ورودی و خروجی های شهرها کنترل خواهد شد و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی لحاظ می شود، همچنین برخی روستاهای گلستان به ویژه روستاهای هدف گردشگری مکلف به مسدودسازی ورودی روستاهای خود شدند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان گلستان با قدردانی از اطلاع رسانی مطلوب رسانه های گلستان در حادثه کرونا یادآور شد: متأسفانه حدود ۱۵ درصد از افراد جامعه نکات پیشگیرانه را رعایت نکردند و کار ما را سخت کردند و اگر این افراد کرونا را جدی می گرفتند یک هفته زودتر به شرایط فعلی می رسیدیم.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

دیدگاه