مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد استان گلستان:ما باید فرهنگ دفاع مقدس را بین همه مردم کشورمان نشر دهیم چون مال همه مردم و همه گروهها می باشد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان جلسه مشترک کارگروه تخصصی امور اجتماعی وفرهنگی استاندار ی گلستان با حضور صادقلو استاندار گلستان و معاونین وی و مدیران کل و فرمانداران در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید در این جلسه سرهنگ عباس حسن نیا مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد استان گلستان ضمن گرامیداشت رشادتهای ۸سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام در باره چگونگی وقوع عملیات بیت المقدس توضییحاتی دادند .

سرهنگ حسن نیا در ادامه افزود: سابقه درخشان سلحشوریهای رزمندگان اسلام در ۸سال جنگ تحمیلی با توجه به اثر عمیق آن در ابعاد مختلف کشور باید در شناخت این واقعه مهم و بررسی ابعاد گوناگون آن تلاش کنیم .

تا آیندگان بدانند که رزمندگان با تلاش خود چگونه از مرز بوم خود دفاع کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان سپس در پاسخ به بعضی از سوالات که چرا با توجه به بودن هفته دفاع مقدس روز آزادی خرمشهر را گرامی میداریم گفت : بعضی ها می گویند چرا با توجه به گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز آزادی خرمشهر را نیز گرامی میداریم با توجه به اینکه در سراسر جهان کشورهارویدادهای حماسی خود را برای بهره برداری مختلف برجسته می کنند و اهمیت رویدادها در هویت سازی است. ما اگر بخواهیم برای کشور خود هویت سازی کنتیم آیا بدون انقلاب اسلامی و ودفاع مقدس جمهوری اسلامی آنراتبین کرد.

وی سپس در باره گستردگی عملیات بیت المقدس بیان نمود: گستردگی عملیات بیت المقدس زیاد است و هر سال می شود هویت ناشناخته ای تقدیم ملت ایران نمود .

رئیس ستاد سوم خرداد گلستان در ادامه بیان داشت : توکل به اجرای کارهای بزرگ و همدلی و همزبانی برای بسیاری از گمشدهای امروز ما هویت بخشی است .

حسن نیا سپس افزود : هرچند سخن از یک رویدادجنگی است ولی هدف باز سازی روحیات معنوی است که در دوران دفاع مقدس بصورت جهشی رشد نموده حماسه سوم خرداد برای ملت ما آسان بدست نیامده است ملت ایران با ۶۰۰۰شهید و۴۰۰۰مجروح و زخم خورده این موقعیت را بدست آورده که منطقی خواهد بود برای همیشه آنرا گرامی داریم .

سرهنگ عباس حسن نیا مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دبیر ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد استان گلستان در خاتمه در باره اهمیت دفاع مقدس و عدم سوء استفاده ازآن بیان داشت : ما باید فرهنگ دفاع مقدس را بین همه مردم کشورمان نشر دهیم چون مال همه مردم و همه گروهها می باشد.و امروز باید دفاع مقدس را فراتر از منافع فردی و جناحی دانست و مربوط به همه دانست و هم از انحصاری شدن دفاع مقدس و هم از واگذاری مسئولیت حفظ نشر به گروه یا سازمان خاص که اشتباه تاریخی است جلوگیری نمود.

و انشاالله با درس گرفتن ازدفاع مقدس و احترام به پیروزیهای ارزشمنددوره دفاع مقدس از آن برای طلح پایدار و احیاء ارزش بهره ببریم.

وی دراین نشست برنامه های گرامیداشت سوم خرداد رادر استان گلستان اعلام نمود.
IMG_7388

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۶ ق.ظ

دیدگاه