- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان: استان در حوزه تأمین و عرضه مواد غذایی و نیازمندی های اساسی خانوار با کمبود مواجه نیست

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت:مردم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا خریدهای خود را محدود کردند و در حالی که برخی اصناف از ماه های گذشته در حوزه های مختلف به ویژه نیازمندی های شب عید تدارک لازم را دیده بودند کرونا بر روند کاری آنها اثر منفی برجای گذاشت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: بسیاری از اصناف با مسائلی مانند پرداخت اجاره بهاء، دستمزد کارگر و بیمه دست و پنجه نرم می کنند و شیوع کرونا روند کاری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: کارگران در واحدهای تولیدی و خدماتی در معرض ابتلا به کرونا هستند و برای حفظ سلامت آنها محدودیت هایی اعمال می شود که به دنبال آن طی ماه های آینده شاهد اثر منفی کرونا بر این بخش نیز خواهیم بود.

حسن زاده با اشاره به اثر کرونا بر روند صادرات و تجارت خارجی بیان کرد: استان گلستان در همسایگی برخی کشورها قرار دارد و با شیوع کرونا تردد در برخی کشورها به صورت محدود و با شرایط خاص در حال انجام است و بعضی کشورها نیز مرزهای ورودی کشور خود را مسدود کرده اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان متذکر شد: مرز اینچه برون استان گلستان اعم از ریلی و زمینی با شیوع کرونا مسدود شده و این اقدام در بخش های مختلف اقتصادی اثر منفی خواهد گذاشت.

وی افزود: خوشبختانه با همه محدودیت ها و مشکلات در حوزه تأمین برخی اقلام در حوزه صنعت و صنف و اقلام بهداشتی مشکلی وجود ندارد و تلاش ها برای مدیریت کرونا و تأمین نیازهای مردم در حال انجام است.

حسن زاده بیان کرد: استان گلستان در حوزه تأمین و عرضه مواد غذایی و نیازمندی های اساسی خانوار با کمبود مواجه نیست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: ۶۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب ویژه شب عید در سراسر استان گلستان توزیع شده است که هر کیلو پرتقال با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلو سیب ۶ هزار تومان در اختیار مردم قرار گرفت.

وی متذکر شد: ما ضمن قدردانی از همه اصناف و بازاریان به ویژه مراکز عرضه غیرضروری درخواست می کنیم تجمعات را در واحد صنفی خود مدیریت کنند و در مراکزی که تردد زیاد است نکات بهداشتی را جدی بگیرند تا شاهد سیر نزولی بیماری کووید۱۹ در گلستان باشیم

0 [1]
0 [1]